Jump to content
Annons

Produktionsmusik (hjälp mig tyda email)


AdamJones

Recommended Posts

Det handlar om trailer-cues. Ville vidga mina möjligheter att få min musik köpt av lite större klienter som gärna stoppar in musik i trailers. Men hela världen är ny för mig och jag skulle vilja ha lite tips att tyda mail och lite kring detta. Ni är säkert en hel del som sysslar med detta. Mitt mål är att få ut mina cues så mycket det bara går. Jag är intresserad av att bli publicerad eller "hittad" på alla möjliga sätt. Sedan är det ett plus om man tjänar på det också. 50/50 låter bra för min del, eller i vissa fall en buy out 🙂

"...You also need to own all tracks 100% - so you can assign the relevant rights to sub-publishers like us".

Vad innebär en sub publisher?

"When you start compiling tracks onto ‘albums’ it’s going to make sense for you to keep the same album layout & catalogue numbers for all of your distributors (I’m assuming that you’ll be getting distributors elsewhere too). You could approach them direct or, if you didn’t want to worry about that level of admin, I could put you in touch with a friend in the UK who could act as a central point for you – in that he would receive music from you and then he would look after the entire worldwide distribution for you (he would find the agents) and also all of the admin. Please let me know what you think would be easiest for you (dealing direct with sub-publishers … or having one person that could handle all of that for you)."

Som jag förstått det så undrar människan ifall jag vill ha hjälp med att antingen att jag tar kontakt själv med "sub publishers" eller om jag vill ha någon som hjälper mig med detta? Hur hade ni tänkt kring detta... hur ska jag resonera... känns lite som att detta är väldigt nytt för mig och jag skulle vilja ha lite tips från er som varit med om liknande situationer eller har sin musik på bibliotek som dessa.

Andra villkor är följande:

Term is 3 years - with auto-renewals of 12 months.

- Any sync we receive is split 50 / 50.

- Writers receive writers share of performance (which is 50% of total performance income) direct via societies.

- Publisher share of performance income (which is 50% of total performance income) comes to us and is split 50/50 with you.

- We report twice each year

Inga konstigheter här eller? Är intresserad av 50/50.

Tack så mycket!

Redigerat av AdamJones
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Den som har skrivit till dig verkar ha blandat ihop förlagverksamhet (composition) vs. skivbolagsverksamhet (recording). Den som äger förlagsrättigheterna kan sub-licensiera ut förlagsrättigheterna till förlag som jobbar med verken och inkasserar ersättning från de aktuella territoriet sub-licensen avser. Många gånger kan det vara en fördel att förlaget inte har direkta ekonomiska kopplingar till skivbolaget när det gäller utlandsdealar. På så sättn kan dom lättare hålla ett öga på varandra. Är du medlem i Stim och har du redan signat förlaget? Är förlag och label samma bolag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...