miii Postat 4 mars 2011 Postat 4 mars 2011 (redigerat) Hej! Har länge gått och funderat på 2 saker... Jag har funnit mig en ny musiksmak och gillar därför låter av den här genren: Jag har dock inte lyckats hitta namnet på den sort musik, någon som kan hjälpa mig? =/ Några som gör sån här musik är ---- Till min andra fråga, jag är ute efter ett speciellt sound till fl och därav anledningen till varför den här tråden hamnade här. Det är det trumpetlikande(?) ljud som används i bland annat Invincible, Coming Home & I Just Had Sex. Är det någon som vet vad jag menar och möjligtvis kan länka om det ljudet finns på nätet? (0:14) (0:46) (0:43) Ljudet är givetvis inte exakt lika i alla ovanstående låtarna, men ni förstår vad jag menar. Jag är ute efter den där typen av ljud. Har letat i http://forum.image-line.com/viewforum.php?f=1200&sid=cf65fdaeaf31beb5e5abfdc830123024 (Sytrus-forumet) på image-line utan resultat. Tack på förhand! Redigerat 4 mars 2011 av miii
Polder Postat 4 mars 2011 Postat 4 mars 2011 Ja, stilen kallas elektro house alternativ future house. Rätta mig om jag har fel Trumpeten i den första låten är nog 3-4 lager av ljud. I botten en sawbas sedan 2st högre saw leads snedställda och panorerade till var sitt håll sedan på topp av det en trumpet. typ. =) Kör inte fruktiga slingor så har ingen aning hur man gör där.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.