Jump to content
Annons

Need You - låt för lyssning


MJInc

  

6 röster

  1. 1. Need You - låt för lyssning

    • 1 Kasta skräpet
      0
    • 2 hrm
      0
    • 3 tjaa
      2
    • 4 duger gott
      3
    • 5 soft
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Need You

ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

GENRE: Synth?

LÅTLÄNGD: 3:17

KOMPOSITÖR: MJ

PRODUCENT: MJ

EV. MEDVERKANDE: MJ

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 / 192kbps

STORLKEK: 4.6 Mb

STATUS: demo

LÅTLÄNK1: http://www.ebijo.com/download/20.Need%20You.mp3

Har knåpat ihop en liten truddelutt. Vill ha lite synpunkter, främst om trumspåret duger eller suger? Ville först ha lite plastigt 80-tal sound å sen blev det lite mittemellan å nu undrar jag om jag ska ta lite modernare ljud och lite mer tryck i det hela.

Ni får jätte gärna tycka till om allt annat oxå förstås. 😛

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter bra. Syntigt. Trummorna känns helt ok även om rytmen är lite för simpel för att bli intressant. Men det är ju synt och så skall det säkert låta. Sången eller vad man skall kalla det låter lite Alexander Bard 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra. Syntigt. Trummorna känns helt ok även om rytmen är lite för simpel för att bli intressant. Men det är ju synt och så skall det säkert låta. Sången eller vad man skall kalla det låter lite Alexander Bard 🙂

Funderar på, även om jag inte byter trumljud, att jobba lite mer med trummorna just för att få till en bättre grundrytm. Får se hur det blir...

Om det låter endast en liten liten gnutta Alexander Bard så blir jag stolt. Gillar det mesta han gör så det tar jag verkligen som en komplimang... 😛

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna låter klart retro men stilfullt så bortsett från rymdpukorna kanske (svårt att uppnå elegans med ett sådant ljud i sättningen). 🙂 Helt okej låt men inget särskilt på något vis. Är det gemytlighet du eftersträvat så har du lyckats. Låten behöver lite mer diskant här och var, den är lite dov.

ebijo.com förresten, jag tyckte det stod elbanjo och blev livrädd. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra tycker jag. Håller med, pukorna kanske är lite sådär. Men testa o sänk dom lite så dom inte bli lika framträdande. Kanske skulle vara lite roligare trummor, samtidigt som det har sin charm med att dom är som dom är. Går ju alltid att piffa upp beatet med ett smakfullt arpeggio eller liknande, eller kanske nån precussion loop.

Annars tycker jag personligen att de var mycke trevligt att få höra en sån här tvätt äkta synth låt, de var länge sen.

Keep up the good work!

/henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna låter klart retro men stilfullt så bortsett från rymdpukorna kanske (svårt att uppnå elegans med ett sådant ljud i sättningen). 😉 Helt okej låt men inget särskilt på något vis. Är det gemytlighet du eftersträvat så har du lyckats. Låten behöver lite mer diskant här och var, den är lite dov.

ebijo.com förresten, jag tyckte det stod elbanjo och blev livrädd. 😆

Pukorna hängde med i Battery-kitet, så jag kanske ska prova å byta ut dom

när jag ser över hela trumspåret.

Å när jag lyssnar i lurar så har du nog rätt i att det låter lite bumligt, men

ska nog testa att skära lite i mellanregistret istället för att öka diskanten.

Tycker vissa partier redan är vassa i överkant...trodde någon skulle påpeka det... 🙂

elbanjo? He he....

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra tycker jag. Håller med, pukorna kanske är lite sådär. Men testa o sänk dom lite så dom inte bli lika framträdande. Kanske skulle vara lite roligare trummor, samtidigt som det har sin charm med att dom är som dom är. Går ju alltid att piffa upp beatet med ett smakfullt arpeggio eller liknande, eller kanske nån precussion loop.

Annars tycker jag personligen att de var mycke trevligt att få höra en sån här tvätt äkta synth låt, de var länge sen.

Keep up the good work!

/henke

Vill minnas att jag testade lite arpeggio vid nått tillfälle men fick inte riktigt in

det i ljudbilden....men men....

Roligt att du gillade låten! 😉

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

aahh ok.. De kan va klurigt ibland de där. Men nåt som leker runt lite brukar ju alltid vara kul.. Kanske går att hitta på nåt annat roligt?

Gillar sånna synth låtar som fan även att jag inte lyssnar på de dagligen men jag tycker om stämningnen i sånna låtar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker sången är lite väl statisk, annars är det ett skönt sound du fått till. Behagligt och snyggt. tycker dock att din urspungliga trumloop med kick och snare kunde få sig en liten skjuts genom mer varition kanske?

Snyggt arr!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker sången är lite väl statisk, annars är det ett skönt sound du fått till. Behagligt och snyggt. tycker dock att din urspungliga trumloop med kick och snare kunde få sig en liten skjuts genom mer varition kanske?

Snyggt arr!

Jo, sången är väldigt statisk. Meningen så. Men ska prova att lägga till lite mer

sång vid tillfälle som förhoppningsvis inte blir så statisk.

Å så har jag snickrat på trummorna hela kvällen, lite mindre dov bas och mer

definition, lite mer variation samt lite mer hh/cymb.

Får se vad slutresultatet blir. I värsta fall bluddrar jag till ljudbilden till det sämre... 😆

Skoj att du gillar både soundet å arret. 😉

//Micke...

Redigerat av MJInc
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...