Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
erfarenheter av denna micken? bra eller dÄliga?

Tja!

Köpte tvÄ stycken Samson Q1 igÄr pÄ Musikbörsen. Skitbra! Fan va najs sound!

Billigt var det ocksÄ, kampanjpriset blev 925 kronor inkl. mikhÄllare. Och dÄ fick jag ÀndÄ tvÄ stycken mickar för det priset!

Stativ och sladdar följde dock inte med.

Men jag rekommenderar dem varmt, om det nu Àr en kondensatormick du Àr ute efter. Dom har ju en dynamisk ocksÄ som heter Q2, den ska tydligen likna Shure SM57 ganska mycket. VÀldigt allround alltsÄ.

Men efter vad jag fick veta nÀr jag pratade med killen i affÀren var Q1 ett bÀttre val, och den kostade ju ocksÄ nÄgra hundralappar mer.

Lycka till! Du blir nog inte besviken...

Postat

Ok tack för ditt svar men lÀmpar den sig bara till sÄng eller gÄr de bra att micka upp förstÀrkare osv med den ocksÄ?

Postat
men lÀmpar den sig bara till sÄng eller gÄr de bra att micka upp förstÀrkare osv med den ocksÄ?

lita pÄ dina öron.

Postat

Tja!

Billigt var det ocksÄ, kampanjpriset blev 925 kronor inkl. mikhÄllare. Och dÄ fick jag ÀndÄ tvÄ stycken mickar för det priset!

Men jag rekommenderar dem varmt, om det nu Àr en kondensatormick du Àr ute efter. Dom har ju en dynamisk ocksÄ som heter Q2, den ska tydligen likna Shure SM57 ganska mycket. VÀldigt allround alltsÄ.

Men efter vad jag fick veta nÀr jag pratade med killen i affÀren var Q1 ett bÀttre val, och den kostade ju ocksÄ nÄgra hundralappar mer.

TĂ€nk dig vad du skulle hylla de mickar som Ă€r riktigt bra dĂ„!! 😉

Postat

Tja!

TĂ€nk dig vad du skulle hylla de mickar som Ă€r riktigt bra dĂ„!! 🙂

Men jag diggar dom... Dom Ă€r snĂ€lla 🙂

Dom lÀmpar sig mycket bra för uppmickning av förstÀrkare och annat.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.