koffe666 Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 erfarenheter av denna micken? bra eller dÄliga?
jong Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 erfarenheter av denna micken? bra eller dÄliga? Tja! Köpte tvÄ stycken Samson Q1 igÄr pÄ Musikbörsen. Skitbra! Fan va najs sound! Billigt var det ocksÄ, kampanjpriset blev 925 kronor inkl. mikhÄllare. Och dÄ fick jag ÀndÄ tvÄ stycken mickar för det priset! Stativ och sladdar följde dock inte med. Men jag rekommenderar dem varmt, om det nu Àr en kondensatormick du Àr ute efter. Dom har ju en dynamisk ocksÄ som heter Q2, den ska tydligen likna Shure SM57 ganska mycket. VÀldigt allround alltsÄ. Men efter vad jag fick veta nÀr jag pratade med killen i affÀren var Q1 ett bÀttre val, och den kostade ju ocksÄ nÄgra hundralappar mer. Lycka till! Du blir nog inte besviken...
koffe666 Postat 2 februari 2005 TrÄdstartare Postat 2 februari 2005 Ok tack för ditt svar men lÀmpar den sig bara till sÄng eller gÄr de bra att micka upp förstÀrkare osv med den ocksÄ?
tordA Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 men lÀmpar den sig bara till sÄng eller gÄr de bra att micka upp förstÀrkare osv med den ocksÄ? lita pÄ dina öron.
Fredster Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 erfarenheter av denna micken? bra eller dĂ„liga? Tja! Köpte tvĂ„ stycken Samson Q1 igĂ„r pĂ„ Musikbörsen. Skitbra! Fan va najs sound! Billigt var det ocksĂ„, kampanjpriset blev 925 kronor inkl. mikhĂ„llare. Och dĂ„ fick jag Ă€ndĂ„ tvĂ„ stycken mickar för det priset! Stativ och sladdar följde dock inte med. Men jag rekommenderar dem varmt, om det nu Ă€r en kondensatormick du Ă€r ute efter. Dom har ju en dynamisk ocksĂ„ som heter Q2, den ska tydligen likna Shure SM57 ganska mycket. VĂ€ldigt allround alltsĂ„. Men efter vad jag fick veta nĂ€r jag pratade med killen i affĂ€ren var Q1 ett bĂ€ttre val, och den kostade ju ocksĂ„ nĂ„gra hundralappar mer. Lycka till! Du blir nog inte besviken... TĂ€nk dig vad du skulle hylla de mickar som Ă€r riktigt bra dĂ„!! đ
jong Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 erfarenheter av denna micken? bra eller dĂ„liga? Tja! Köpte tvĂ„ stycken Samson Q1 igĂ„r pĂ„ Musikbörsen. Skitbra! Fan va najs sound! Billigt var det ocksĂ„, kampanjpriset blev 925 kronor inkl. mikhĂ„llare. Och dĂ„ fick jag Ă€ndĂ„ tvĂ„ stycken mickar för det priset! Stativ och sladdar följde dock inte med. Men jag rekommenderar dem varmt, om det nu Ă€r en kondensatormick du Ă€r ute efter. Dom har ju en dynamisk ocksĂ„ som heter Q2, den ska tydligen likna Shure SM57 ganska mycket. VĂ€ldigt allround alltsĂ„. Men efter vad jag fick veta nĂ€r jag pratade med killen i affĂ€ren var Q1 ett bĂ€ttre val, och den kostade ju ocksĂ„ nĂ„gra hundralappar mer. Lycka till! Du blir nog inte besviken... TĂ€nk dig vad du skulle hylla de mickar som Ă€r riktigt bra dĂ„!! đ Men jag diggar dom... Dom Ă€r snĂ€lla đ Dom lĂ€mpar sig mycket bra för uppmickning av förstĂ€rkare och annat.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.