Jump to content
Annons

Hardcoreband inspelat och mixat i JFK Studio Kristianstad


4056E

Recommended Posts

Klippte ihop ett litet medley från den EP jag producerade, spelade in, mixade och mastrade åt ett band nu strax innan jul.

Duktiga och extremt samspelta killar. Jag kommer själv från en mer klassisk hårdrock- och metalbakgrund så jag tyckte deras stil var rätt intressant. Post Hardcore kallar dem det själva.

5 spår spelade vi in. Ett par dagars förproduktion, sedan trackade vi allting på 4 intensiva dagar och jag mixade det på ungefär en vecka.

Grabbarna hade själva lirat in en enkel demo av låtarna och skickade mig några enkla roughmixar i förväg. På så vis var de väldigt välrepeterade samtidigt som jag i huvudet kunde förbereda mig lite i tankarna.

Nåja, smaken är som baken - någon kanske tycker det låter bra - någon kanske tycker det låter apa.

Grabbarna själva var iaf väldigt nöjda och det var precis såhär de ville ha det - at the end of the day är väl kanske det viktigast.

Lyssna gärna genom om ni har tid, där kommer en del intressanta blandningar av både vanlig sång och growl.

EP:n finns nu ute på itunes och amazon. Inom kort även Spotify och de kommer även att trycka några fysiska ex.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Va tvungen att lyssna på itunes istället då youtubeklippet höll alldeles för dålig kvalité. Bra musik och bra band! Sångaren har en komersiell röst med rätt attityd för det mesta. Mixen låter tyvärr tunn och platt, och kicken va inte alls inne i mixen tycker jag och lät alldeles för triggad, även om metal idag är triggat. Mixen kändes alldeles för smal också

Bra musik som jag gillar, men mixen skulle behöva jobbas med i mina öron. Mitt huvud borde gunga och fötterna stampa till detta, men tyvärr så gör de inte det 🙁

Sorry för de tuffa orden, men jag hoppas du tar det på rätt sätt och det är ju bara mina åsikter som egentligen inte betyder ett skit.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Youtube videon låter röva....

Du kan inte ha denna som showcase.... har inget med mixen att göra för det går inte att avgöra.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Så som många visar upp sina grejor annars idag tyckte jag i jämförelse inte att youtube var hästlängder värre.

Myspace är ju inte heller top notch. Jag trodde iofs kanske också att folk förstår att youtube inte har världens audiofilkvalitet - utan att det låter lite cleanare om man köper låtarna på itunes

Nåja, a good song sells and a bad doesn't

Redigerat av 4056E
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag förstår vad du menar men jämför med min kvalle på ljudet på den här videon, man hör att det är en låt om man säger så....

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...