Jump to content
Annons

Rädda projekt! (LE4)


Rudyaard

Recommended Posts

Joo, sitter här o håller på dör en smula...

Skulle precis öppna mitt senaste projekt varpå mitt Cubase LE 4 laddar filen... Och sen råcrashar. Får meddelandet om att cubase har stött på ett problem och att spara projektet på annat ställe och starta om programmet, men längre kommer jag inte förräns allt dör.

Lyckades hålla programmet vid liv tillräckligt länge för att navigera till Spara som och Spara till ny mapp, men inget händer när jag trycker på det.

Och självklart har jag ingen backup någonstans.

Alla tips, råd och idéer på hur hjälpa tas MYCKET tacksamt emot!

//

Rud

EDIT: Fick liv i det genom att flytta hela mappen direkt under C:, alltså bort från mappen där jag samlar alla mina projekt. Döpte dessutom om den.

MEN, när jag kopierar tillbaks den omdöpta mappen in till min projektmapp så händer samma sak igen, råcrash.

Redigerat av Rudyaard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Något skumt namn på projektmappen eller att sökvägen på något sätt blir galet lång som strular kanske? Vet att jag haft något liknande problem när jag använde windows förut, då den gjorde sökvägen till c:/User/Documents and settings osv osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

När projekt inte går att öppna så har det för min del alltid handlat om nån plugg som blivit korrupt.

Du kan kolla det genom att döpa om mappen där du har dina VST-Plugins och därefter starta Cubase och öppna projektet. Då kommer du få felmeddelande om att pluggarna saknas, men om projektet startar så vet du att det var nån plugg som var trasig.

I så fall, spara undan felmeddelandet om att pluggarna saknas samt listan över vilka pluggar som saknas.

Sen kan du döpa tillbaka mappen för VST-Plugins och lyfta bort alla de pluggar som listas.

Lägg sen tillbaka dem en efter en och starta Cubase/Projektet mellan varje. Då ser du vilken plugg det är som blivit korrupt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! Nu funkar det, hoppas det håller sig...

Vad göra med pluggen jag silade bort? Radera o glöm bort eller bara ladda om den?

Testa att ladda om. Funkar inte det så töm och glöm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa att ladda om. Funkar inte det så töm och glöm.

Stort tack!

Märkte i processen att jag har två VST-mappar, en som ligger direkt under Steinberg, och en som ligger i LE mappen (som ligger i Steinbergmappen)

Kan det ställa till några problem, tror ni?

Testade kopiera över allt till den som ligger direkt i Steinbergmappen och samtidigt döpa om den som ligger i LE-mappen, och det verkar funka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...