venti Postat 5 januari 2011 Postat 5 januari 2011 Har köpt den här skivan http://www.bigfishaudio.com/detail.html?1;16;1:::::::::reggae:1285# då jag behöver bra reggae-ljud. Ljuden är WAV-filer, och jag vet inte hur jag ska få dom att fungera i Cubase? Ska jag använda mig av något speciellt program? Har sedan tidigare EZ Drummer samt Sample Tank. Hur kan jag enklast utnyttja ljuden/samplingarna på skivan? :-( Tacksam för svar!
Assar Postat 5 januari 2011 Postat 5 januari 2011 Du kan - importera wav-filer direkt till audiospår (nytt eller befintligt). eller - använda en samplespelare (t ex Kontakt) som VST-instument och importera filerna till den. Då spelar du på VST-instrumentet från ett midi-spår.
venti Postat 5 januari 2011 Trådstartare Postat 5 januari 2011 On 2011-01-05 at 13:15 sa Assar: Du kan - importera wav-filer direkt till audiospår (nytt eller befintligt). eller - använda en samplespelare (t ex Kontakt) som VST-instument och importera filerna till den. Då spelar du på VST-instrumentet från ett midi-spår. Tack! Det finns flera mappar på skivan och i varje mapp finns det olia WAV-filer. Den första WAV-filen hör man ett stycke (trummor,bas, gitarr, blå, congos etc) resterande WAV-filer är sedan varje ljud för sig (drums, bas, guitar etc) så jag antar att man ska ha någon sorts samplings-program för att kunna utnyttja det ordentligt, loopa, ändra takt etc. För att bara importera en WAV-fil blir ju inte så bra... Men så du säger att jag borde prova Kontakt?
Soxic Postat 5 januari 2011 Postat 5 januari 2011 Det är ju precis det han skrev. Kontakt är en trigger typ som sample tank, där du triggar de olika ljuden (WAV-filerna) genom midispår.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.