Zafiroo Postat 16 december 2010 Postat 16 december 2010 Hej. Skulle verkligen vilja producera min lilla syster dÄ hon sjunger och spelar gitarr. SÄ skulle vilja veta va jag ska anvÀnda för program ( Mac ) o utrustning. SÄ om ni gÀrna vill ge mig tips och kanske har nÄgot till salu skulle det vara tacksamt. Mvh Jimmy
Alexanders son Postat 16 december 2010 Postat 16 december 2010 Hej Jimmy! Med komplett studio antar jag att du menar dator, program, ljudkort och mic? Vi tar det i ordning: Program, eftersom du har Mac skulle jag rekommendera Logic. Det finns Pro eller Express som Piccazzo sa. Dyrt men om du vill satsa sĂ„... Ljudkort, finns massor men ett med Ă„tminstone tvĂ„ ingĂ„ngar Ă€r vĂ€l bra om syrran ska spela och sjunga samtidigt. Det mĂ„ste finnas pre-amps inbyggt ocksĂ„. AlltsĂ„ nĂ„got som förstĂ€rker signalen innan den gĂ„r in i datorn men det finns i princip alla kort... Mikrofon, tja... beror mycket pĂ„ men jag föreslĂ„r att du gĂ„r och pratar med nĂ€rmaste musikaffĂ€r. Och lysning förstĂ„s. Jag har Ă€n sĂ„ lĂ€nge bara ett par halvdyra hörlurar och i början körde jag pĂ„ min vanliga högtalare men det hĂ„ller inte i lĂ€ngden. Monitorer Ă€r ju det bĂ€sta men, pengar, pengar.... Allt beror pĂ„ hur mycket du vill lĂ€gga. Andreas P.S Jag Ă€r rĂ€tt ny sjĂ€lv sĂ„ om nĂ„gon vill rĂ€tta mig sĂ„ varsĂ„god đ
Alexanders son Postat 16 december 2010 Postat 16 december 2010 SÄ om ni gÀrna vill ge mig tips och kanske har nÄgot till salu skulle det vara tacksam. Kom pÄ att jag har ett ljudkort jag kan sÀlja dig, AU-4FX Andreas
Zafiroo Postat 16 december 2010 TrÄdstartare Postat 16 december 2010 Tack Andreas för tipsen samma sak sÀger jag till Piccazzo. Men Andreas vad skulle du rekomendera personligen ? Dynamisk mic till gitarren o kondensator mic till rösten ? Mvh Jimmy
Alexanders son Postat 16 december 2010 Postat 16 december 2010 Det beror pĂ„ men det Ă€r alltsĂ„ akustisk git vi snackar om? Jag skulle sĂ€ga kondesator pĂ„ bĂ„da och pĂ„ sĂ„ngen kanske till och med stormembranskondesator. Puffskydd Ă€r bra att ha ocksĂ„, sĂ„ man inte fĂ„r med massa luft i P:ena, "Phhh" liksom... Tidningen studio har ett specialnummer som heter inspelning och mixning, det rekomenderar jag starkt. Min bibel just nu đ
Zafiroo Postat 16 december 2010 TrÄdstartare Postat 16 december 2010 Hehe, GÄr den att fÄ tag pÄ fortfarande ? Funderade pÄ o köpa den nÀr den va i affÀr men han inte. Mvh Jimmy
Alexanders son Postat 16 december 2010 Postat 16 december 2010 JodĂ„, pĂ„ nĂ€tet finns allt đHĂ€r Jag förslĂ„r att du köper den och lĂ€ser igenom och lĂ€s forum och grejer. Det hĂ€r forumet Ă€r en utmĂ€rkt start! Och sen PM:ar du mig om du vill ha de dĂ€r ljudkotret! Andreas
Zafiroo Postat 16 december 2010 TrĂ„dstartare Postat 16 december 2010 Ok, det ska vi vĂ€l kunna ordna đ
Alexanders son Postat 16 december 2010 Postat 16 december 2010 (redigerat) Gott đ Ha inte för bortom i början bara. Jag vet inte hur mycket du kan men för mig tog det ett tag att förstĂ„ hur stor den hĂ€r vĂ€rlden Ă€r đ Det kan bli vĂ€ldigt dyrt vĂ€ldigt fort och det kan bli vĂ€ldigt fel... Lycka till! Andreas Redigerat 16 december 2010 av Alexanders son
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.