Jump to content
Annons

dåligt ljud genom ljudkortet


Dazzle

Recommended Posts

När jag lyssnar på saker i inspelningsprogram som t.ex. cubase och studio one blir det väldigt mycket sämre ljud än om jag spelar upp det i windows media player eller liknande program. jag har felsökt en del och kommit fram till att det inte borde vara något med inspelningsprogrammen eftersom både cubase och studio one låter precis lika. inte heller borde det vara något i mediaspelarna på datorn eftersom jag provat många olika. Det enda som jag kommit på är att när ljudet går ut från inspelningsprogrammen så går det tillbaka till ljudkortet och ut genom hörlursutgången och då låter det inte bra. när man istället spelar upp någonting i windows mediaplayer så går ljudet ut direkt från datorns interna ljudkort till hörlurarna och då låter det mycket bättre. alltså min slutledning: när ljudet går ut genom det externa ljudkortet så låter det dåligt, när det går ut ur datorns interna låter det bra. Om det är ljudkortet som krånglar har jag garanti kvar från thomann, men om det finns någon enklare lösning får ni gärna komma med kommentarer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ja drivrutinerna jag fick med till ljudkortet var för 32 bitars operativsystem men eftersom jag har 64 så laddade jag ner den varianten från presonus hemsida så det borde väl vara dom senaste

Link to comment
Dela på andra sajter

marginellt kanske, men ja har provat med quicktime player också, och så har jag kört ut ljudet från cubase till datorns interna ljudkort och då låter det också bra. kontentan är alltså att det ljudet som kommer ut genom ljudkortet suger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...