JohnnyRocker2008 Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 Hallo Har M Audio Fast Track Pro kort och vill anvÀnda Guitar Rig 4 (Standalone) för att repa lÄtar hemma. Det gÄr fint att vÀlja mitt ljudkorts drivrutin till pluggen, alltsÄ M Audio Asio. Men nÀr jag ex sÀtter pÄ Itunes eller media Player sÄ funkar det inte. Har prövat bÄde att sÀnka och höja latencyn. Men drivrutinen till kortet slÄr ifrÄn sÄ snart jag startar pluggen. Finns det nÄn klurig person pÄ forumet som kan hjÀlpa mig att förstÄ eller komma med en lösning?
TimB Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 (redigerat) Kan bero pĂ„ om ljudkortet bara kan hantera en kĂ€lla ut, brukar vara sĂ„ pĂ„ mindre ljudkort đ Förslag: 1: Byt ljudkort om du vill lira just med Itunes 2: Importera lĂ„ten i Guitar Rig 4 3: Kör allt i en DAW 4: Köp ett till ljudkort đ Redigerat 30 november 2010 av TimB
JohnnyRocker2008 Postat 30 november 2010 TrĂ„dstartare Postat 30 november 2010 đ Mer ljudkort till folket. Visste redan att det gick Ă„ repa genom DAW'en. Liiiiite jobbigt Ă„ omstĂ€ndigt bara. Men det funkar om man inte har brĂ„ttom đ Har mitt M Audio stĂ„r pĂ„ 1024 i latency instĂ€llningen. Det Ă€r pricis pĂ„ grĂ€nsen för att örat ska höra delay'et. Kan nĂ„gon rekommendera ett ljudkort som Ă€r bĂ€ttre? Som kan klara fler kĂ€llor sĂ„ jag bĂ„de kan repa med ex Itunes och GR 4 Standalone. Som ni redan förstĂ„tt har jag en del att lĂ€ra mer av đ±
Caveat Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 TÀnkte föreslÄ att du kör iTunes i datorns interna kort och skickar vidare in externa kortet. Men ditt Fast Track har ju fan bara digitala ingÄngar. Har du en mixer kan du ju koppla bÄda korten dit. Eller om du kör interna kortet till en stereoanlÀggning och Fast Track i din vanliga lyssning. Bara nÄgra idéer.
JohnnyRocker2008 Postat 30 november 2010 TrĂ„dstartare Postat 30 november 2010 TĂ€nkte föreslĂ„ att du kör iTunes i datorns interna kort och skickar vidare in externa kortet. Men ditt Fast Track har ju fan bara digitala ingĂ„ngar. Har du en mixer kan du ju koppla bĂ„da korten dit. Eller om du kör interna kortet till en stereoanlĂ€ggning och Fast Track i din vanliga lyssning. Bara nĂ„gra idĂ©er. Har mixer som kanske skulle fixa biffen men Ă„ slĂ€pa pĂ„ den frĂ„n replokal Ă„ hem hela tiden. Jobbigt đ Precis sĂ„ jag tĂ€nkte ocksĂ„. MĂ„ste vĂ€l funka tycker jag. Koppla ex. ett par schyssta datorhögtalare/eller annan anlĂ€ggning till interna och sen köra G rig 4 genom externa
TimB Postat 1 december 2010 Postat 1 december 2010 Annars kan du bara splita ingĂ„ngen pĂ„ Monitorerna eller skaffa nĂ„gon form av monitor-mixer som man kan mixa frĂ„n olika kĂ€llor och fĂ„ sakerna ur samma högtalare đ
JohnnyRocker2008 Postat 1 december 2010 TrĂ„dstartare Postat 1 december 2010 Tack för alla svar. Ăr nöjd med allihop đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.