Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallo

Har M Audio Fast Track Pro kort och vill anvÀnda Guitar Rig 4 (Standalone) för att repa lÄtar hemma.

Det gÄr fint att vÀlja mitt ljudkorts drivrutin till pluggen, alltsÄ M Audio Asio. Men nÀr jag ex sÀtter pÄ Itunes eller media Player sÄ funkar det inte.

Har prövat bÄde att sÀnka och höja latencyn. Men drivrutinen till kortet slÄr ifrÄn sÄ snart jag startar pluggen.

Finns det nÄn klurig person pÄ forumet som kan hjÀlpa mig att förstÄ eller komma med en lösning?

Annons
Postat (redigerat)

Kan bero pĂ„ om ljudkortet bara kan hantera en kĂ€lla ut, brukar vara sĂ„ pĂ„ mindre ljudkort 🙂

Förslag:

1: Byt ljudkort om du vill lira just med Itunes

2: Importera lÄten i Guitar Rig 4

3: Kör allt i en DAW

4: Köp ett till ljudkort 🙂

Redigerat av TimB
Postat

😄 Mer ljudkort till folket.

Visste redan att det gick Ă„ repa genom DAW'en. Liiiiite jobbigt Ă„ omstĂ€ndigt bara. Men det funkar om man inte har brĂ„ttom 😛

Har mitt M Audio stÄr pÄ 1024 i latency instÀllningen. Det Àr pricis pÄ grÀnsen för att örat ska höra delay'et.

Kan nÄgon rekommendera ett ljudkort som Àr bÀttre? Som kan klara fler kÀllor sÄ jag bÄde kan repa med ex Itunes och GR 4 Standalone.

Som ni redan förstĂ„tt har jag en del att lĂ€ra mer av đŸ˜±

Postat

TÀnkte föreslÄ att du kör iTunes i datorns interna kort och skickar vidare in externa kortet. Men ditt Fast Track har ju fan bara digitala ingÄngar.

Har du en mixer kan du ju koppla bÄda korten dit. Eller om du kör interna kortet till en stereoanlÀggning och Fast Track i din vanliga lyssning.

Bara nÄgra idéer.

Postat
  On 2010-11-30 at 22:22 sa Caveat:

TÀnkte föreslÄ att du kör iTunes i datorns interna kort och skickar vidare in externa kortet. Men ditt Fast Track har ju fan bara digitala ingÄngar.

Har du en mixer kan du ju koppla bÄda korten dit. Eller om du kör interna kortet till en stereoanlÀggning och Fast Track i din vanliga lyssning.

Bara nÄgra idéer.

Har mixer som kanske skulle fixa biffen men Ă„ slĂ€pa pĂ„ den frĂ„n replokal Ă„ hem hela tiden. Jobbigt 😏

Precis sÄ jag tÀnkte ocksÄ. MÄste vÀl funka tycker jag. Koppla ex. ett par schyssta datorhögtalare/eller annan anlÀggning till interna och sen köra G rig 4 genom externa

Postat

Annars kan du bara splita ingĂ„ngen pĂ„ Monitorerna eller skaffa nĂ„gon form av monitor-mixer som man kan mixa frĂ„n olika kĂ€llor och fĂ„ sakerna ur samma högtalare 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.