biullekeffdaone Postat 21 september 2010 Dela Postat 21 september 2010 Hej! Jag har "gått över" från reason 4 till logic 9, men det är lite svårt att slita sig från reason när jag kört in mig så mycket på det. Jag gillar verkligen synthen thor och jag vill kunna fortsätta använda den. 2 frågor: 1. Jag vet att jag kan spela ett rewire:at instrument från reason via logic, men kan jag jobba med automeringar i reason från logic på något sätt - precis som en VST-synth? 2. Jag har börjat på en låt i reason, som jag sedan automerat med effekter i Logic. Så fort jag flyttar på spåret i reason ligger automeringen kvar på samma ställe i Logic = not good. Kan jag "lägga över" informationen från reasons sequencer/piano roll till den i logic? Jag vet att jag kan spara ned den som midi, men då tappar jag automeringen i reason och måste ändå flytta runt på den i reason om jag flyttar på midi-spåret i Logics sequencer. Det jag vill åt är att kunna kontrollera ALLT i en sequencer (logics), och använda reason som jag använder en VST-synth. MVH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henk2055 Postat 21 september 2010 Dela Postat 21 september 2010 1.Jag vet att jag kan spela ett rewire:at instrument från reason via logic, men kan jag jobba med automeringar i reason från logic på något sätt - precis som en VST-synth? Det kan du prova själv. Sätt automatiseringen på "write" i logic och snurra på rattarna i reason och se om det händer nåt. Jag har nog svårt att tro det men testa kan man alltid! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.