Jump to content
Annons

Adat i/o


coyster

Recommended Posts

Tja!!!

Är det någon som vet om man kan använda adat in och utgångarna samtidigt på ett kort/ljudkort? T.ex. om jag vill ansluta ett Behringer ADA-8000 till ett digitalt mixerbord med ett adat i/o kort, för att få tillgång till fler analoga in, och samtidigt kunna använda adat utgången in på ljudkortet?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det borde fungera hur bra som helst. Det gör det i alla fall med alla interface jag känner till... 😉 Har dock inte testat Behringer-burken, så jag vet inte hur den beter sig.

Om det är någon enhet som har instabil klocka, så kan du behöva köra med Wordclock för att synka allt - men det märker du i så fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay, Tack!!!!! Så jag kan alltså koppla in ett instrument i mixerbordet via då t.ex ADA-8000, som då är anslutet till mixerbordets adat in, sen skicka ljudet från instrumentet via adat utgången från mixerbordet, in i ljudkortets adat in!!?? Tanken är att jag skall kunna använda effekterna i sequencerprogrammet. Men hur är det med fördröjningar då? Tänk följande enligt ovan: Jag tycker ned tangenten på synten, in via ADA-8000....o.s.v. till sequencern, där jag lagt på t.ex. ett reverb, kan jag då höra ljudet direkt i monitorerna? Har läst att programmen nu mera är bra på att hantera fördröjningar automatiskt!!! Var det invecklat???

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du lyssna med effekterna i Cubase, så kommer du att ha en latency att ta hänsyn till - och ju mer omfattande låten blir, så kommer du troligen att behöva höja latency för att inte få en massa hackande och sprakande...

Med Direct Monitoring slipper du sådan latency, men då blir det inga effekter. Vill du monitorlyssna med effekter, så är bästa sättet att koppla en billig effektburk till din mixer (om det inte finns inbyggda effekter i mixern).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...