Jump to content
Annons

Köpa en Ljud Processor


Dimfak

Recommended Posts

Hello,

Jag går i tankarna om att köpa en Ljud processor för att processa ljud av olika slag,exempelvis ljud jag har spelat in i naturen och runt byggarbetsplatser e.t.c

Har drägglat lite över b.l.a Sherman filterbank och Chippman ebbe und flut men är det rätt val någon av dom eller finns det någon som har något annat och rekommendera?

Jätte tacksam för tips...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja det finns en del ja goa pluggar...men gillar hårdvara och att ratta,få resultat direkt utan massa knappt läsbara parameter inställningar 🙂

Jag vill använda ljuden i musikskapande b.l.a tänkte jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

..Nåväl, det finns ju en hel drös med pryttlar som meckar ljud. T.ex. MPC burkarna som i det närmaste kan göra något rytmiskt av vilket ljud som helst .. eller som du själv nämner: Filterbank som kan filtrera vilket ljud som helst till oigenkänligthet..

Link to comment
Dela på andra sajter

ryssen (oregistrerad)
T.ex. MPC burkarna som i det närmaste kan göra något rytmiskt av vilket ljud som helst ..

Skulle inte räcka mig efter en MPC om jag ville ha nåt att att forma och processa ljud med, just samplingssidan i dem är varken vidare flexibel eller kraftfull, hellre skulle jag plocka upp en sen modell ur Akais S- eller Z-serier.

Men mjukvara är nog vägen att gå för ljuddesign, iaf initialt tills du ser vad du vill göra med ljuden, sedan leta upp en/flera låda/lådor som gör just det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...