Jump to content
Annons

Stealth / Omni Control ?


Noswas

Recommended Posts

Tjeenare.

Har planer att införskaffa antingen en Stealth eller en Omni Control.

Vad jag nu skulle behöva hjälp med av er på forumet är att jag vill veta om jag måste köpa Omni control pga det inbyggda ljudkortet eller om jag klarar mig med Stealth och mitt eget externa ljudkort till datorn (Edirol UA-25)

Så kan jag lyssna på ett spår samtidigt som ett annat spelas ut i högtalarna med Stealth Control & Edirol UA-25 eller behöver jag Omni Control för det ..? säkert as puckad fråga men vill fan veta xD

Har inte så stor erfarenhet av att mixa via traktor etc, har kört med CD ett bra tag ^^

men om någon som har koll när det gäller sånt skulle kunna svara hade jag blivit glad 🙂

tack ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

det verkar som ditt Edirol-kort bara har ett stereopar ut, så för att kunna lyssna på ena playern samtidigt som den andra hörs ut krävs det att programmet du jobbar med klarar att hantera två ljudkort samtidigt - eller så får du spela i monoläge.

Vad jag vet funkar det fortfarande med mono i nya versionerna av Traktor, men om det funkar med två ljudkort är jag osäker på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...