Jump to content
Annons

Mbox original som fristående preamp?


Aam

Recommended Posts

Jag har införskaffat ett Digi rack 003, det med åtta analoga ingångar varav fyra är preamps.

Min fråga är om jag kan använda min gamla Mbox original för att få två extra preamps?

Alltså koppla från main out på Mboxen till typ kanal 5-6 på 003an?

Kan det uppstå problem med sync eller latency?

Tacksam för alla svar!

//Chris

All About Music Sthlm

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mboxens preampar går inte vidare till utgångarna, då måste man använda Mbox som ljudkort. Annars hade jag gärna gjort som du.

Men om någon kommer på hur man löder om ljudkortet till enbart en mikpreamp kan väl någon höra av sig. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Mboxens preampar går inte vidare till utgångarna, då måste man använda Mbox som ljudkort. Annars hade jag gärna gjort som du.

Men om någon kommer på hur man löder om ljudkortet till enbart en mikpreamp kan väl någon höra av sig. 😛

Men om man ställer den på input istället för playback så går väl signalen bara rätt igenom?

Och sen kopplar man in den i en USB-hub så den får ström,

borde inte det funka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man ställer den på input istället för playback så går väl signalen bara rätt igenom?

Och sen kopplar man in den i en USB-hub så den får ström,

borde inte det funka?

Är det ingen som har testat detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga tankar alls? Im dying to know!

Har haft M-box 2, men faktiskt aldrig testat detta.. Det kan gå då den har möjlighet att tappa av signal från ingångarna direkt till utgångarna via ratten "playback/input"-mix

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...