danneaxelsson Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 Hej! Jag har googlat ihjäl mig efter info om denna stärkaren, men hittar inte ens så mycket som en bild. Är det någon som vet något om den? Eller var jag hittar info? Jaf vill veta tillverkning år, vad det är för rör mm.. Tack så jättemycket på förhad:-) http://www.tradera.com/Klasisk-rorstarkare...01964_107979030
joachime Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 (redigerat) Det ser ut som sent 70-tal eller tidigt 80-tal. Har du kollat på Peaveys stärkarforum? Redigerat 2 mars 2010 av joachime
danneaxelsson Postat 2 mars 2010 Trådstartare Postat 2 mars 2010 Det ser ut som sent 70-tal eller tidigt 80-tal. Har du kollat på Peaveys stärkarforum? Ja, jag har kollat där men hittade inget. do m har ju en till variant av classic, som ser mer 80 tal ut. Sen har dom ju classic seren som sälj nu. Frågan är vad skillnaderna är? hmmm..
pelle karlsson Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 Hej! det är 70-tal . peavys svar på fender twin låt skit bra då och gör det fortfarande.....håll i den hårt-----------hlsn -pelle
djbolton Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 hmm, kan ju vara en hybrid förstås. Med transistor i försteg och 6L6:or i slutsteget. Jag har en Peavey Deuce med det konceptet. Den liknar ganska mycket den där faktiskt. Hur som helst, min Deuce låter jättebra med rent ljud men distljudet suger! /Johan
pelle karlsson Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 Ja ! håller med om att disten suger men en gammal ibanez tube screamer å en mxr compressor. ihop med tele brukade göra susen-----Pelle
danneaxelsson Postat 3 mars 2010 Trådstartare Postat 3 mars 2010 Tack för era svar, men nu e detta ingen Peavey Deuce utan en variant av classic, det står classic på den. så om disten suger eller ej, är det ingen som vet? mvh Danne
djbolton Postat 3 mars 2010 Postat 3 mars 2010 (redigerat) Grattis, jag såg att du vann budgivningen! Hoppas att den låter fint. /Johan Skriv och berätta om du är nöjd med ljudet. Redigerat 3 mars 2010 av djbolton
danneaxelsson Postat 4 mars 2010 Trådstartare Postat 4 mars 2010 Grattis, jag såg att du vann budgivningen!Hoppas att den låter fint. /Johan Skriv och berätta om du är nöjd med ljudet. De ska jag göra:-) Mvh Danne
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.