Jump to content
Annons

Missljud vid användning av EZ Drummer


Bulldog

Recommended Posts

Hallå,

Har hållt på och pillat med EZ Drummer ett tag nu och har tidigare använt mig av färdiga komp men har tyckt att det är något som saknas.

Så jag har helt enkelt börjat att spela in manuellt via mitt midi-keyboard via usb, så jag får det så personligt som möjligt.

Det jag har märkt är att det är nåt otyg med hi-hat-ljudet. Jag spelar för det mesta så att hi-haten ska vara stängd

men ändå så är det precis som om hi-haten öppnar sig av sig själv ibland och då har jag inte tryckt på "open hi-hat" tangenten.

Det är en sak om den bara skulle göra det vid inspelningen men ljudet finns även kvar vid uppspelningen efter inspelningen!!

Det spelar ingen roll om jag tar bort den tonen och fyller i med "pennan", nåt skit har gett sig f*n på att det ska vara

öppna "hi-hattar" lite varstans. Man tycker att programmet borde följa de trumdelar som man spelar in och inte börjar lägga till annat.

Är det någon som känner till detta problem. Jag kör via Cubase SX, den gamla 3-versionen 😕 och har ett externt ljudkort som

är ett Edirol UA-4FX samt ett midi-keyboard.

Vad tror ni att missljuden kommer ifrån och vad kan vara orsaken till detta mer och mer irreterande dilemma?

Ska väl tillägga att jag kör EZ Drummer originalet samt Nashville. Det här händer bara när jag spelar in manuellt...

Jag är tacksam för alla åsikter och hoppas att det är nån som känner igen problemet.

Redigerat av Bulldog
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har fan nästan exakt samma problem med Superior Drummer fast då är det virveln som vill byta ljud istället! Fruktansvärt irriterande.

Den låter bra men typ var åttonde slag blir det ett kantslag som sticker ut tydligt i mixen och är där och förstör.

Testade avmarkera "humanize" och lite sånna alternativ som finns i programet men problemet kvarstår! Irriterande till max.

Redigerat av RobbinCrosby
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...