Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag har kört pt7.1 rätt länge nu och har tankar på att uppgradera till 8.0.3.

Men innan dess finns det en del frågor som söker svar.

Hoppas att en del kan rätas ut här.

Tanken är att jag ska ha nya diskar till detta och kunna via slädar byta till de gamla när det behövs.

En system och en audiodisk.

( För att ta tag i gamla projekt. Har en hel del ) 😉

Först av allt XP eller w7. det finns en betaversion men någon som provat. Stabilt och vilka pluggar funkar inte?

Vad kommer Ilocken att säga när jag uppgraderat? Funkar det med det gamla systemet. Då tänker jag på pt7.1

Måsta uppgradera alla Wavespluggar. ( Billigt!!!!!!!!) Kommer dessa att funka i det gamla efter detta? Kan inte köra V5 samtidigt som V6-7 vet jag.

Läste någonstans att det inte gick att öppna sessions från pt7 i pt8, men kan inte hitta det igen. Kan det stämma? Kan vara rätt pga fat32 kontra ntfs.

Funkar Superior drums i w7? Funkar Battery 3 i w7? Och då tillsammans med pt8

Finns det någon som fattade frågorna och kan ge lite tips vore det skönt. Nästa vecka börjar transplantationen. Förtydligar gärna.

Mats.

Annons
maart (oregistrerad)
Postat
Först av allt XP eller w7. det finns en betaversion men någon som provat. Stabilt och vilka pluggar funkar inte?

jag har kört både mbox mini (usb) och digi002r (fw) på min laptop med win7 pro 32. Det funkar jättebra. 002:an funkade dåligt före 8.03 men nu funkar den som sagt kanonbra. Alla pluggar jag har provat funkar.

Vad kommer Ilocken att säga när jag uppgraderat? Funkar det med det gamla systemet. Då tänker jag på pt7.1

vet inte men borde inte vara några problem. Har inte kört äldre än 7.3, då i XP och utan ilok.

Måsta uppgradera alla Wavespluggar. ( Billigt!!!!!!!!) Kommer dessa att funka i det gamla efter detta? Kan inte köra V5 samtidigt som V6-7 vet jag.

Wavespluggarna borde vara bakåtkompatibla. nån som vet säkert?

Läste någonstans att det inte gick att öppna sessions från pt7 i pt8, men kan inte hitta det igen. Kan det stämma? Kan vara rätt pga fat32 kontra ntfs.

Det har alltid funkar för mig, dock har jag kört ntfs hela tiden så jag vet inte hur bytet där funkar. Men att kopiera projekt från en disk till en annan och eventuellt öppna i en nyare version av PT har aldrig krånglat.

Funkar Superior drums i w7? Funkar Battery 3 i w7? Och då tillsammans med pt8

vet inte, står inte det på respektive tillverkares hemsida?

Finns det någon som fattade frågorna och kan ge lite tips vore det skönt. Nästa vecka börjar transplantationen. Förtydligar gärna.

hoppas det gav nått iaf 😉

Ludde46 (oregistrerad)
Postat

jag kör pt 8.03 i win 7 i xp mode..fungerar som det skall

Har dock inga waves pluggar så jag vet ej om de fungerar i w7

Det står ju att 8.03 skall vara en 64 bitars beta också

men inget händer vid installation...alltså att välja 64 bitars PT

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.