Jump to content
Annons

Momentär dist vid inspelning?


ShredRobert

Recommended Posts

Hej. Jag vet inte riktigt om det här är rätt ställe för tråden men...

Vid inspelning och användning av instrumentpluggar utanför ProToold så börjar det ibland helt utan varning att dista.

Så det är inte konstant dist utan det kommer bara ibland.

Och det kommer från datorn på något sätt har jag märkt efter att ha kollat på in-nivåerna och jämfört med utnivåerna och där ser man att det bara är på utnivåerna det distar.

Det som det har gemensamt mellan pluggarna och protools är att det delar samma dator och samma ljudkort.

Kan det kanske vara något med hårddiskarna eller så?

Har kollat IRQ, Speedstep, RAID, Grafikkortet, min preamp, testat att byta plats på ljudkortet etc.

edit: Ljudkortet är M-Audio 2496 om någon är intresserad av det!

Redigerat av ShredRobert
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dist säger du? Kan det möjligtvis inte vara brus? Det kan nämligen uppstå om man inte har licens för pluggarna man använder. Om man t.ex. har en 14 dagars trial på en plugg så lägger pluggen automatsikt till ett brus med regelbundet mellanrum efter provtidens slut. Kan det vara så tro?

/F

Link to comment
Dela på andra sajter

Dist säger du? Kan det möjligtvis inte vara brus? Det kan nämligen uppstå om man inte har licens för pluggarna man använder. Om man t.ex. har en 14 dagars trial på en plugg så lägger pluggen automatsikt till ett brus med regelbundet mellanrum efter provtidens slut. Kan det vara så tro?

/F

Nej, det är inget sånt brus. Det är dist/spräck/"cracks". Disten är framme även när jag spelar in utan sånna pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...