Jump to content
Annons

Dela på Waves pluggar?

Recommended Posts

chrisgroove (oregistrerad)
Postat

Tjena!

Som sagt så undrar jag om det är möjligt att dela på Waves pluggar? Dvs, man köper t.ex Diamond men med 2 licenser så det kan användas på 2 olika burkar?

Tack på förhand.

Annons
Postat
  chrisgroove sa:
Tjena!

Som sagt så undrar jag om det är möjligt att dela på Waves pluggar? Dvs, man köper t.ex Diamond men med 2 licenser så det kan användas på 2 olika burkar?

Tack på förhand.

Ja! Precis vad jag också funderar på!

Jag och en polare snackar om att köpa Waves SSL bundeln ihop, men frågan är om man måste köpa en till licens för att det ska fungera på 2 burkar??

DieHard (oregistrerad)
Postat

Mjukvaran är ju bunden till en ilok. Så där spricker den idén

chrisgroove (oregistrerad)
Postat

Man tycker att det borde gå att köpa till en extra licens istället för att köpa mjukvaran x2.

Det måste vara så skolor gör med plugins när dom köper det? Har svårt att tänka mig att dom skulle köpa ett dussintal pluggar.

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nu vet jag inte hur skolor gör och vilka avtal som gäller. Men oavsett så gäller inte sådana avtal ändå för dig eller någon annan som privatperson. Det är en en licens för en ilok som gäller. Sen kan man tycka vad man vill om det.

Redigerat av DieHard
Postat
  chrisgroove sa:
Man tycker att det borde gå att köpa till en extra licens istället för att köpa mjukvaran x2.

Det måste vara så skolor gör med plugins när dom köper det? Har svårt att tänka mig att dom skulle köpa ett dussintal pluggar.

Skolor kan ofta få speciallicenser där de köper ett visst antal samtidigt till ett välrabatterat pris. Det är olika från olika programmakare.

Det finns vissa pluginmakare som låter privatpersoner köpa en extra licens för samma plugin lite billigare om de redan har en licens, men det är nog inte hos särskilt många det förekommer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.