Jump to content
Annons

SAE Stockholm


Jasi

Recommended Posts

Tjenare. Går sista gymnasie året nu. Och har blivit allt mer och mer intresserad av att bli ljudtekniker (i ca 5-6 år eller nåt sånt).

Har varit musiker i stort sett hela livet med en uppväxt med "mycket" åkande till spelmansstämmor... Kan vara roligt å så.. Musiken är en stor del av mitt liv.

Så jag försöker hitta lite skolor, högskola, institut eller så. Funderade först på LjudINGENJÖR, inte ljudtekniker utan ingenjör, men enda problemet är att jag rent ut av har börjat HATA matte och har inte gått Ma D som man behöver för Ljudingenjörs utbildningar. Så valde jag i Ind Val sista året nu Ljudteknik A o B och "Ljudkommunikation". Har haft skitroligt med det än så länge. Men jag vet inte riktigt vilka eller vilken skola som ger mest för pengarna å så. Funderat på SAE mycket, AEP (Audio Engineering Programm) och APP (Audio Production) programmet. Men va fasen är det för skillnad med de "olika" programmen?! Står nästan i stort sett samma sak i SAE broschyrerna. Nån som vet vad det är för PRAKTISK skillnad mellan de olika två. Vad man får göra/ inte göra i respektive programm?. Som sagt var jag intresserad utav Högskole Ljudingenjörs programmet, för att jag ville veta mer om själva "fysiken" med ljud å allt sånt.. Vad som händer med ljudet i signaler och så. Eftersom jag blev intresserad utav att bygga egna musikprylar, redan byggt 3 st gitarrpedaler så.. Men kan inte komma in på Ljudingenjör vad jag vet nu.. Nån som vet liknande utbildningar med Ljudingenjörs utbildning som ej kräver Ma D? eller om ni vet nån annan bra skola förutom SAE och Blue Studios?

Lång text.. men va fan kostar en utbildning 85000 vill man gärna ha en JÄvligt bra utbildning eller ett jobb efteråt eller så.

Tack på förhand!

Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)
Nä det är inte samma fråga.. Min fråga är Vad skillnaden är mellan AEP och APP.. Var nog lite (väldigt) oklar med det då.

eftersom du ställde typ 100 frågor kan det vara svårt att veta vad man ska svara på. Hittar du inget intressant i trådarna jag länkade till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena, största skillanden är väl att AEP är helt tid och APP är deltid 2 gånger i veckan.

Rent praktiskt så är det väl lite högre tempo i AEP då man går 1 år och APP går man 18 månader.

Vad jag vet så gör man ungerfär samma saker, dock vet jag att APP inriktar lite mer på produktion, pluggar själv APP nu.

Annars kan du ju gå in på deras hemsida, det står ju vad som gäller om dom olika utbildningarna.

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret Fatalinsomnia 😳

Nu ligger APP överst utav SAE utbildningarna 😆

Försöka se vad STudio Blue har å andra har.

Maart trådarna du länkade hade jag redan läst och hittade inget där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...