Jump to content
Annons

Koppla sub till firepod?

Recommended Posts

seekndestroy (oregistrerad)
Postat

Hej på er! första inlägget här.

Jag och några kompisar har köpt hem lite grejjer för att kunna spela in våra låtar själva.

Vi har t.ex köpt en firepod. Nu vill vi koppla en sub till den, hur gör man?

Visa gärna på bild...

Annons
Postat

Det beror nog lite på suben...

Firepoden har ingen dedikerad utgång för sub, alla utgångar är likvärdiga, man får ställa in antingen mjukvaran eller suben så att den får rätt signal. I de flesta fall vill man att suben skall ha en monomix av övriga kanaler, lågpassad under en viss frekvens (beror på hur lågt övriga högtalare spelar). Det går att fixa via mjukvara, men ibland finns det ingångar på suben som gör detta också.

/Andreas

Postat

Om det är en studiosub så ska allt in i suben först då den (suben) tar hand om all delning till satelliterna. Om det inte är en studiomodell så kan det bli värre som i tråden jag länkade till…

Postat

OK, Läste igenom tråden du länkade till. Det är alltså inte det lättaste att koppla in min sub 😆

Postat
  seekndestroy sa:
OK, Läste igenom tråden du länkade till. Det är alltså inte det lättaste att koppla in min sub 😆

vilken sub har du?

Postat

Den äldre versionen av denna XTZ

XTZ

Postat (redigerat)
  seekndestroy sa:
Den äldre versionen av denna XTZ
Redigerat av seekndestroy

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.