amb01 Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Jag har bestÀllt Mbox 2 och börjar bli lite fundersam om jag kommer fÄ kompabilitetsproblem efter att ha lÀst en massa pÄ nÀtet. Tror ni jag kommer fÄ problem att köra Pro Tools pÄ min Acer Aspire 6930G? Processor: Intel Core 2 Duo T5800 2,0 Ghz (Intel PM45 Chipset) Grafik: Nvidia Geforce 9600M GS RAM: 4 GB DDR2 HÄrddiskar 320Gb x 2 Kör Windows Vista Home Premium 32-bit, har ni nÄgon erfarenhet hur Pro Tools fungerar med detta?
maart (oregistrerad) Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Jag har bestÀllt Mbox 2 och börjar bli lite fundersam om jag kommer fÄ kompabilitetsproblem efter att ha lÀst en massa pÄ nÀtet. Tror ni jag kommer fÄ problem att köra Pro Tools pÄ min Acer Aspire 6930G? Processor: Intel Core 2 Duo T5800 2,0 Ghz (Intel PM45 Chipset) Grafik: Nvidia Geforce 9600M GS RAM: 4 GB DDR2 HÄrddiskar 320Gb x 2 Kör Windows Vista Home Premium 32-bit, har ni nÄgon erfarenhet hur Pro Tools fungerar med detta? jag kör PT pÄ min laptop med Vista HP 32-bitars, och det funkar jÀttebra. Det som kan stÀlla till det Àr dels diverse mjukvara, t.ex. IE8, och dels hÄrdvara (t.ex. moderkortets chipset). Men Vista Àr inget problem i sig. Digidesign har en hel del tips om hur man tweakar Vista för PT men jag har inte adressen just nu... har sparat den pÄ laptopen men den Àr i skolan. Kan Äterkomma senare. Se Àven till att alla drivrutiner Àr ordentligt uppdaterade och uppdatera bios.
amb01 Postat 12 oktober 2009 TrĂ„dstartare Postat 12 oktober 2009 I nödfall har jag en stationĂ€r dator med Windows XP Home Edition som Ă€r en AMD Athlon XP3200 med 2 GB Ram. Förhoppningsvis funkar Pro Tools dĂ€r, om nu inte datorn Ă€r för slö âșïž
maart (oregistrerad) Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 I nödfall har jag en stationĂ€r dator med Windows XP Home Edition som Ă€r en AMD Athlon XP3200 med 2 GB Ram. Förhoppningsvis funkar Pro Tools dĂ€r, om nu inte datorn Ă€r för slö âșïž jag kör PT pĂ„ min stationĂ€ra IBM P4 (2,53 ghz) med 2 gb ramminne och det funkar ocksĂ„ fint. Dock kroknar den ganska snabbt om man anvĂ€nder mjukvaruinstrument men eftersom jag nĂ€stan bara jobbar med audio rĂ€cker den för mina Ă€ndamĂ„l, Ă€ven om det inte vore fel med en modernare maskin. Det finns sĂ„ mycket att lĂ€gga pengar pĂ„...
amb01 Postat 12 oktober 2009 TrĂ„dstartare Postat 12 oktober 2009 Jag kommer spela in gitarr med Amplitube, och trummor med EZ Drummer sĂ„ smĂ„ningom. Kommer Ă€ven anvĂ€nda lite andra pluggar. Ăr detta nĂ„got som tar mycket datorkraft?
maart (oregistrerad) Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Med dagens mÄtt mÀtt drar dom nog inte sÄ mycket men pÄ min maskin kÀnns det att datorn fÄr jobba nÀr man anvÀnder dom, framförallt EZ Drummer (fast jag kör Addictive drums...). Tror inte det inte vara nÄgra problem för dig.
amb01 Postat 12 oktober 2009 TrĂ„dstartare Postat 12 oktober 2009 Ok đ HĂ„ller tummarna för att Pro Tools kommer funka pĂ„ min Vista laptop i första hand.
amb01 Postat 18 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 18 oktober 2009 Tror ni Pro Tools kommer fungera med Windows 7?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.