Jump to content
Annons

Pro Tools, problem med Vista?


amb01

Recommended Posts

Jag har beställt Mbox 2 och börjar bli lite fundersam om jag kommer få kompabilitetsproblem efter att ha läst en massa på nätet. Tror ni jag kommer få problem att köra Pro Tools på min Acer Aspire 6930G?

Processor: Intel Core 2 Duo T5800 2,0 Ghz (Intel PM45 Chipset)

Grafik: Nvidia Geforce 9600M GS

RAM: 4 GB DDR2

Hårddiskar 320Gb x 2

Kör Windows Vista Home Premium 32-bit, har ni någon erfarenhet hur Pro Tools fungerar med detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)
Jag har beställt Mbox 2 och börjar bli lite fundersam om jag kommer få kompabilitetsproblem efter att ha läst en massa på nätet. Tror ni jag kommer få problem att köra Pro Tools på min Acer Aspire 6930G?

Processor: Intel Core 2 Duo T5800 2,0 Ghz (Intel PM45 Chipset)

Grafik: Nvidia Geforce 9600M GS

RAM: 4 GB DDR2

Hårddiskar 320Gb x 2

Kör Windows Vista Home Premium 32-bit, har ni någon erfarenhet hur Pro Tools fungerar med detta?

jag kör PT på min laptop med Vista HP 32-bitars, och det funkar jättebra. Det som kan ställa till det är dels diverse mjukvara, t.ex. IE8, och dels hårdvara (t.ex. moderkortets chipset). Men Vista är inget problem i sig.

Digidesign har en hel del tips om hur man tweakar Vista för PT men jag har inte adressen just nu... har sparat den på laptopen men den är i skolan. Kan återkomma senare.

Se även till att alla drivrutiner är ordentligt uppdaterade och uppdatera bios.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
I nödfall har jag en stationär dator med Windows XP Home Edition som är en AMD Athlon XP3200 med 2 GB Ram. Förhoppningsvis funkar Pro Tools där, om nu inte datorn är för slö ☺️

jag kör PT på min stationära IBM P4 (2,53 ghz) med 2 gb ramminne och det funkar också fint. Dock kroknar den ganska snabbt om man använder mjukvaruinstrument men eftersom jag nästan bara jobbar med audio räcker den för mina ändamål, även om det inte vore fel med en modernare maskin. Det finns så mycket att lägga pengar på...

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

Med dagens mått mätt drar dom nog inte så mycket men på min maskin känns det att datorn får jobba när man använder dom, framförallt EZ Drummer (fast jag kör Addictive drums...). Tror inte det inte vara några problem för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...