Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena , tänkte kolla om någon har nåt bra tips var man kan få tag på bra fx ljud o loopar typ som stylus rmx?

• 2 veckor senare...
Annons
Postat (redigerat)

Köpa eller ladda hem freeware?

Det finns en hel del tillverkare av bibliotek för Stylus och Reason's Dr Rex och de varierar i pris. En tillverkare jag snubblade på av en slump som oxå håller hög kvalité ( tänker främst på när man stretchar loopen långt utanför sitt normala BPM-värde ) är 9 Volt Audio som har en del trevliga bibliotek och som inte kostar så många kronor om man köper flera.

Personligen tycker jag det svåraste med gratisloopar är att hitta bra grejer som inte låter överenergisk kanin och som erbjuder nån variation och samtidigt håller bra kvalitet, men har man inte deg så blir man ju illa tvungen att leta gratisgrejer.. eller hur.

Jag gjorde en liten enkel sökning via Google som du kan kika ut

Annars vet jag att Loopmasters erbjuder en del gratis samplepacks om man registrerar sig på deras sida..

Lycka till

( flyttade tråden hit från Mixning&Mastring )

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.