Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

SÄ hÀr ligger de till...

Jag har spelat in Ă„ mixat Ă„ e klar med projektet i CUBASE SX Ă„ vill nu spara de som ljudfil... wav, mp3 eller nĂ„t .... men jag fattar inte hur man fĂ„r projektet till en audiofil 😼

pĂ„ "save as" finns bara cpr. format att spara i 😼 Ă„ pĂ„ "export" kommer de upp en ruta som sĂ€ger "the right and left locator must be set!" vad Ă€r fel??? hur gör jag??? har jag glömt nĂ„t??? Ă€r jag helt uppĂ„t vĂ€ggarna fel ute??? finns det nĂ„gat annat bra program att spela in i ??? :$

Är ganska newbie pĂ„ produktions program Ă„ sĂ„nt sĂ„ Ă€r extremt tacksam för all hjĂ€lp!!!!

//Ditch

Redigerat av Hellpig
Annons
GIGAN (oregistrerad)
Postat (redigerat)
SÄ hÀr ligger de till...

Jag har spelat in Ä mixat Ä e klar med projektet i CUBASE SX Ä vill nu spara de som ljudfil... wav, mp3 eller nÄt .... men jag fattar inte hur man fÄr projektet till en audiofil :rolleyes:

pĂ„ "save as" finns bara cpr. format att spara i 🙁 Ă„ pĂ„ "export" kommer de upp en ruta som sĂ€ger "the right and left locator must be set!" vad Ă€r fel??? hur gör jag??? har jag glömt nĂ„t??? Ă€r jag helt uppĂ„t vĂ€ggarna fel ute??? finns det nĂ„gat annat bra program att spela in i ??? :$

Är ganska newbie pĂ„ produktions program Ă„ sĂ„nt sĂ„ Ă€r extremt tacksam för all hjĂ€lp!!!!

//Ditch

Hej Ditch!

Det Àr inte lÀtt i början, men du Àr pÄ rÀtt vÀg.

Cubase vill veta mellan vilka takter nedmixningen ska ske.

StÀll markörerna frÄn första till sista takt, sÄ det blir blÄtt hela vÀgen.

Sedan vÀlj wav och stereo interleaved, eller mp3 och ok.

DÄ tror jag det ska funka, annars hör av dig igen.

Lycka till!

GIGAN

Redigerat av GIGAN
Postat

Tack tack GIGAN :rolleyes:

Funka bra de dÀr ;P hihi

vilka "instĂ€llningar bör man spara efter ??? â˜ș 44.1 fattar jag Ă„ stereo??? :rolleyes: hehe de e just de hĂ€r produsent grejset jag hĂ„ller pĂ„ Ă„ lĂ€ra mej har bara hĂ„llt pĂ„ med FL instrumentalt innan ^^ nĂ„t tips pĂ„ bra effect till sĂ„ngen sĂ„ de lĂ„ter mjukare Ă„ mer harmoniskt Ă„ sĂ„ ???(A)

Postat
vilka "instÀllningar bör man spara efter ??? :rolleyes: 44.1 fattar jag Ä stereo??? :rolleyes: hehe de e just de hÀr produsent grejset jag hÄller pÄ Ä lÀra mej har bara hÄllt pÄ med FL instrumentalt innan ^^ nÄt tips pÄ bra effect till sÄngen sÄ de lÄter mjukare Ä mer harmoniskt Ä sÄ ???(A)

reverb och EQ ( equaliser )

Med equaliser kan du skÀra eller lÀgga till frekvenser sÄ sÄngen kÀnns annorlunda. Leta dig fram försiktigt och kÀnn efter.

Ibland kan det vara gött att dubba sÄngen - sjung samma sak igen, pÄ exakt samma sÀtt.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Tack tack GIGAN 🙂

Funka bra de dÀr ;P hihi

vilka "instĂ€llningar bör man spara efter ??? 🙂 44.1 fattar jag Ă„ stereo??? 🙂 hehe de e just de hĂ€r produsent grejset jag hĂ„ller pĂ„ Ă„ lĂ€ra mej har bara hĂ„llt pĂ„ med FL instrumentalt innan ^^ nĂ„t tips pĂ„ bra effect till sĂ„ngen sĂ„ de lĂ„ter mjukare Ă„ mer harmoniskt Ă„ sĂ„ ???(A)

Hej!

Kul att det funkade 🙂

Som lax skriver nÀr det gÀller effekter.

En kompressor Àr ocksÄ bra att ha, till sÄng och all audio.

Postat

okej ^^ mĂ„ste bara trĂ€na upp mitt tĂ„lamod 😕 hehe fattar först nu vilken jĂ€fla tid de tar 😛 vill ha de klart nu ^^ men tack för hjĂ€lpen 🙂 nu e de bara att öva upp fĂ€rdigheterna i de hela Ă„ ge sej ut pĂ„ upptĂ€cksfĂ€rd i cubase magiska vĂ€rld !!!! 😄:D:D:D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.