PePPiZ Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 (redigerat) SĂ„ hĂ€r ligger de till... Jag har spelat in Ă„ mixat Ă„ e klar med projektet i CUBASE SX Ă„ vill nu spara de som ljudfil... wav, mp3 eller nĂ„t .... men jag fattar inte hur man fĂ„r projektet till en audiofil đź pĂ„ "save as" finns bara cpr. format att spara i đź Ă„ pĂ„ "export" kommer de upp en ruta som sĂ€ger "the right and left locator must be set!" vad Ă€r fel??? hur gör jag??? har jag glömt nĂ„t??? Ă€r jag helt uppĂ„t vĂ€ggarna fel ute??? finns det nĂ„gat annat bra program att spela in i ??? :$ Ăr ganska newbie pĂ„ produktions program Ă„ sĂ„nt sĂ„ Ă€r extremt tacksam för all hjĂ€lp!!!! //Ditch Redigerat 24 september 2009 av Hellpig
GIGAN (oregistrerad) Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 (redigerat) SĂ„ hĂ€r ligger de till... Jag har spelat in Ă„ mixat Ă„ e klar med projektet i CUBASE SX Ă„ vill nu spara de som ljudfil... wav, mp3 eller nĂ„t .... men jag fattar inte hur man fĂ„r projektet till en audiofil pĂ„ "save as" finns bara cpr. format att spara i đ Ă„ pĂ„ "export" kommer de upp en ruta som sĂ€ger "the right and left locator must be set!" vad Ă€r fel??? hur gör jag??? har jag glömt nĂ„t??? Ă€r jag helt uppĂ„t vĂ€ggarna fel ute??? finns det nĂ„gat annat bra program att spela in i ??? :$ Ăr ganska newbie pĂ„ produktions program Ă„ sĂ„nt sĂ„ Ă€r extremt tacksam för all hjĂ€lp!!!! //Ditch Hej Ditch! Det Ă€r inte lĂ€tt i början, men du Ă€r pĂ„ rĂ€tt vĂ€g. Cubase vill veta mellan vilka takter nedmixningen ska ske. StĂ€ll markörerna frĂ„n första till sista takt, sĂ„ det blir blĂ„tt hela vĂ€gen. Sedan vĂ€lj wav och stereo interleaved, eller mp3 och ok. DĂ„ tror jag det ska funka, annars hör av dig igen. Lycka till! GIGAN Redigerat 24 september 2009 av GIGAN
PePPiZ Postat 24 september 2009 TrĂ„dstartare Postat 24 september 2009 Tack tack GIGAN Funka bra de dĂ€r ;P hihi vilka "instĂ€llningar bör man spara efter ??? âșïž 44.1 fattar jag Ă„ stereo??? hehe de e just de hĂ€r produsent grejset jag hĂ„ller pĂ„ Ă„ lĂ€ra mej har bara hĂ„llt pĂ„ med FL instrumentalt innan ^^ nĂ„t tips pĂ„ bra effect till sĂ„ngen sĂ„ de lĂ„ter mjukare Ă„ mer harmoniskt Ă„ sĂ„ ???(A)
laxlaxlax Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 vilka "instÀllningar bör man spara efter ??? 44.1 fattar jag Ä stereo??? hehe de e just de hÀr produsent grejset jag hÄller pÄ Ä lÀra mej har bara hÄllt pÄ med FL instrumentalt innan ^^ nÄt tips pÄ bra effect till sÄngen sÄ de lÄter mjukare Ä mer harmoniskt Ä sÄ ???(A) reverb och EQ ( equaliser ) Med equaliser kan du skÀra eller lÀgga till frekvenser sÄ sÄngen kÀnns annorlunda. Leta dig fram försiktigt och kÀnn efter. Ibland kan det vara gött att dubba sÄngen - sjung samma sak igen, pÄ exakt samma sÀtt.
GIGAN (oregistrerad) Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 Tack tack GIGAN đ Funka bra de dĂ€r ;P hihi vilka "instĂ€llningar bör man spara efter ??? đ 44.1 fattar jag Ă„ stereo??? đ hehe de e just de hĂ€r produsent grejset jag hĂ„ller pĂ„ Ă„ lĂ€ra mej har bara hĂ„llt pĂ„ med FL instrumentalt innan ^^ nĂ„t tips pĂ„ bra effect till sĂ„ngen sĂ„ de lĂ„ter mjukare Ă„ mer harmoniskt Ă„ sĂ„ ???(A) Hej! Kul att det funkade đ Som lax skriver nĂ€r det gĂ€ller effekter. En kompressor Ă€r ocksĂ„ bra att ha, till sĂ„ng och all audio.
PePPiZ Postat 25 september 2009 TrĂ„dstartare Postat 25 september 2009 okej ^^ mĂ„ste bara trĂ€na upp mitt tĂ„lamod đ hehe fattar först nu vilken jĂ€fla tid de tar đ vill ha de klart nu ^^ men tack för hjĂ€lpen đ nu e de bara att öva upp fĂ€rdigheterna i de hela Ă„ ge sej ut pĂ„ upptĂ€cksfĂ€rd i cubase magiska vĂ€rld !!!! đ:D:D:D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.