Jump to content
Annons

Playknappen startar iTunes...


SuneMangs

Recommended Posts

så har man gått och köpt en macbook pro och övergett min mors vita macbook. dock stöter jag nu på patrull när jag ska använda spotify och play/paus-knappen (F8) i spotify. då startas även det avstängda itunes!

ganska irriterande. i gamla operativsystemet startades inte itunes, det enda störiga då var om man pausat spotify och körde itunes/tvärt om och man ville snabbpausa så började den ena och den andra slutade.

meen nu startas alltså itnues om det är avstängt. jag är ju n00b, så kan inte nån haXx säga hur man gör?

tack

SM

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

haha så itunes drar igång även om det inte är startat?

det andra scenariot där är ju standard i leopard.

Tror inte det går att ändra då itunes alltid går före i överintegrerade appleprodukter.

Du kan ju kolla runt i snabbkommando inställningarna för tangentbord och se om det går

att lägga till spotify och assigna tangenter där.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

haha så itunes drar igång även om det inte är startat?

det andra scenariot där är ju standard i leopard.

Tror inte det går att ändra då itunes alltid går före i överintegrerade appleprodukter.

Du kan ju kolla runt i snabbkommando inställningarna för tangentbord och se om det går

att lägga till spotify och assigna tangenter där.

det är ju störigt måste jag säga... jag hittar inget om att man kan ställa in snabbkommandoinställningarna vidare väl så jag vetefan. space... eller någon annan som vet hur man gör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...