Jump to content
Annons

problem med Mackie Onyx satellite


Sacrilegium

Recommended Posts

Det är så att jag köpte min mackie för ca 1 år sedan, men som jag inte har använt för att jag för tillfället hade för dålig dator för att använda Cubase.

Nu har jag uppgraderat datorn och tänkte att jag skulle plocka fram mackien igen, och självklart har jag ju slarvat bort adaptern. Jag lyckades läsa mig fram att det skulle vara en 12 volts adapter att koppla till, och till min förvåning så började det ryka lite om den när jag försökte starta den vilket leder till min fråga:

Har jag lyckats få kortslutning i den och det är helt kört?

finns det någon form av garanti för sånt här ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är så att jag köpte min mackie för ca 1 år sedan, men som jag inte har använt för att jag för tillfället hade för dålig dator för att använda Cubase.

Nu har jag uppgraderat datorn och tänkte att jag skulle plocka fram mackien igen, och självklart har jag ju slarvat bort adaptern. Jag lyckades läsa mig fram att det skulle vara en 12 volts adapter att koppla till, och till min förvåning så började det ryka lite om den när jag försökte starta den vilket leder till min fråga:

Har jag lyckats få kortslutning i den och det är helt kört?

finns det någon form av garanti för sånt här ?

Link to comment
Dela på andra sajter

oj, förlåt för dubbelpost..

Och jag är antagligen lite trött eller nåt, jag lyckades klura ut det nu och det var bara min egna dumhet som gjorde att jag inte lyckades få igång den 😉 så moderator kan gärna ta bort den här tråden eftersom den är helt meningslös

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag kom på att det var just det jag hade, antar att det börja ryka om den eftersom jag hade både adaptern och firewiren ikopplad samtidigt kasnke ?

Men som tur är så verkar det inte ha blivit någon skada skedd för nu fungerar den utmärkt när jag bara kör med firewiren

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör både firewire + adapter, och har inga som helst problem med något.

Du måste nog ha haft fel adapter 🙂

Men tur att den fortfarande fungerar!

Har du problem med den nyaste programvaran? Min ändrar sample rate vid olika ljud. Har du samma problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör både firewire + adapter, och har inga som helst problem med något.

Du måste nog ha haft fel adapter 🙂

Men tur att den fortfarande fungerar!

Har du problem med den nyaste programvaran? Min ändrar sample rate vid olika ljud. Har du samma problem?

Ja det måste jag väl ha haft då, underligt.. men varför har du både firewire och adapter och det inte behövs ? ska det vara nån skillnad ?

Jag har inte stött på det problemet än, men jag har bara spelat in lite gitarrgrejor och har inte använt några midi-instrument.. För det är då du menar problemet uppstår kasnke ? Jag har ett svagt minne av att jag hade samma problem när jag höll på med Ezdrummer för längesedan hos en kompis med mackien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har det så därför att jag använder ibland ljudkortet när inte datorn är på, t.ex. när jag vill plugga in ipoden i ljudkortet.

Okej, nä, mitt problem kan komma lite när som helst. Ibland när windows ljud spelas bara. Nu kör jag den version där man får ett program där man får välja sample rate och buffer size. Mycket bättre tycker jag.

MVH Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...