Jump to content
Annons

Två ljudkort samtidigt

Recommended Posts

Joagus (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har precis köpt en ny dator med inbyggt standardljudkort samt ett externt M-Audio firewirekort. Min fråga är om jag kan använda båda ljudkorten. Dvs firewirekortet för Cubase och det interna för övrigt (spel mm)?

/Jocke

Annons
Postat

Jag har kört så i alla mina PC-burkar hittills. Det är kanonbra eftersom alla Windowsljud kommer till standardljudkortet - och därför inte riskerar att ställa om samplingsfrekvens eller spelas upp högre än man hade önskat, i monitorerna medan man jobbar med musik.

Joagus (oregistrerad)
Postat
Det funkar utmärkt!

Frågan är bara varför du inte vill köra allt på m-audio-kortet?

Saken är den att jag inte har några monitorer utan har tidigare mixat via hörlurar och via vanliga pc-högtalare. På mitt nya M-Audiokort har jag left/right utgångar. Funkar det bra om jag kopplar mina vanliga PC-högtalare i ett av dessa?

Postat
Saken är den att jag inte har några monitorer utan har tidigare mixat via hörlurar och via vanliga pc-högtalare. På mitt nya M-Audiokort har jag left/right utgångar. Funkar det bra om jag kopplar mina vanliga PC-högtalare i ett av dessa?

Du har antagligen en minitele stereokontakt till datorhögtalarna - och då behöver du en adapterkabel från utgångarna på ljudkortet till en sådan kotakt för att kunna koppla ihop det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.