Jump to content
Annons

Fin liten bit. eller nåt! hehe


Scarved

Låter detta förjävligt?  

4 röster

  1. 1. Låter detta förjävligt?

    • Ja
      1
    • Nej
      3
    • Lite
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Letting Go

* ARTIST/GRUPP: Rickard Olausson

* GENRE: Metal, av nån form!

* LÅTLÄNGD: 1:18

* KOMPOSITÖR: Rickard Olausson

* PRODUCENT: Rickard Olausson

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: ca: 1,8 mb

* STATUS: Endast en spekulation =)

* LÅTLÄNK: Här

Jahopp! o så var det dags för min karriär för demo då.

Den här sjunger jag även på. Vilket jag inte är allt för nöjd med, vill ha lite åsikter om hur det låter o vad man kan göra bättre eller om jag ska skrota den helt och hållet eller om det finns nåt att arbeta vidare med 🙂

Tack på förhand! MVH/Rickard

Redigerat av Scarved
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kanonbra låt. Det enda som jag vill ändra på är att det ska vara lite mer pump i det rena partiet. åttondels pump på basen eller nånting.

Rock on =)

Haha! säger du bara för o vara snäll!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kommentarer på mixen:

Lite grötig och diffus. Sköna ljud, men det låter lite som det ligger bommul överalltihop. (framförallt i refrängen) Cymbalen mellan 0:30 och 0:53 saknar något som svarar i vänster, känns lite snett.

Slutligen, lyft fram sången lite i refrängen och dra ner en aning på effekterna på den så går helhetsbetyget upp.

Låter definitivt som om det kan bli något om du jobbar lite med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kommentarer på mixen:

Lite grötig och diffus. Sköna ljud, men det låter lite som det ligger bommul överalltihop. (framförallt i refrängen) Cymbalen mellan 0:30 och 0:53 saknar något som svarar i vänster, känns lite snett.

Slutligen, lyft fram sången lite i refrängen och dra ner en aning på effekterna på den så går helhetsbetyget upp.

Låter definitivt som om det kan bli något om du jobbar lite med den.

Ja, mycket av det du säger stämmer haha. Men det är ju ingen överseriös inspelning så heller. Men det är ju bra o veta att man kan arbeta vidare på den.

Vad gäller sången så är jag lite rädd för o ta fram den för att jag är så pass osäker.. men reverbet låter skit. Men Auto-tunen får ligga kvar!!

(Och jag vet att du stör dig på det Kenny) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju bra det här också! Skönt att höra att ni har känsla för melodier trots att det är musik från den lite hårdare skolan.

Ur mixsynpunkt låter det som sagt lite grötigt.. kanske skulle det bli tydligare om du lät varje instrument/spår få dominera en egen frekvens..

thumbs up!

Redigerat av nev
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...