Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har dreglat över Apogee Duet:

http://www.apogeedigital.com/products/duet.php

ett tag men har inte haft råd att köpa den (Kostar runt 5000 spänn). Nu hittade jag en begagnad utomlands som jag kan få för 3300 kr.

Då kommer frågan till er erfarna studionissar: är det värt att skippa garantin för det priset? Har ni varit med om att ert ljudkort har gått sönder och ni har varit tvungna att utnyttja garantin?

Tack på förhand/ Vilhelm

Annons
Postat (redigerat)

Vad vill du vi ska skriva? Även om det var så att ljudkort är den del som minst går sönder bland datorkomponener, så kan ju just detta specifika ljudkort vara skadat. Du vet att det är en omöjlig fråga, va?! Ställd lite grann i frustration.

För att hjälpa kan jag säga att om det är säljare på Ebay, så kan du kolla efter om han har hög procentsats nöjda kunder sedan tidigare (av typ 200 stycken kunder) och vad de skrivit för omdömen. Även om sånt kan vara fejkat... Kan ni komma överens om att ses före betalning, så du får testa (om det är säljare i närområdet)? Vad står det i annonsen om ljudkortet? Hur beskrivs det? Hur ser det ut? Finns det bilder som är stora och tydliga? Dundervarning om han/hon bara lagt ut katalogbilderna på ljudkortet! Varning också om det är Ebay om "buy it now" erbjuds från en privatperson, jag talar här med utgångspunkt i andras omfattande erfarenheter.

Lycka till!

:rolleyes:

//:debatt

Redigerat av debatt
Postat

Jag har faktiskt fått min Duet ersatt för en dryg månad sedan, tack vare just garantin.

Encodern/ratten på kortet slutade att fungera för 'klickandet' mellan olika lägen/funktioner, det gick bara att vrida upp och ner.

Postat (redigerat)
Jag har faktiskt fått min Duet ersatt för en dryg månad sedan, tack vare just garantin.

Encodern/ratten på kortet slutade att fungera för 'klickandet' mellan olika lägen/funktioner, det gick bara att vrida upp och ner.

betryggande

Annars är nog för MIN del just ljudkort det enda som inte gått sönder för mig!

Turtle Beach Pinnacle Digital isa

E-mu 1616 pcmcia pc card typ II

M-Audio Fast Track Ultra usb 2.0

är de jag ägt.

Hårddiskar är värst...

Redigerat av debatt
Postat
Vad vill du vi ska skriva? Även om det var så att ljudkort är den del som minst går sönder bland datorkomponener, så kan ju just detta specifika ljudkort vara skadat. Du vet att det är en omöjlig fråga, va?! Ställd lite grann i frustration.

För att hjälpa kan jag säga att om det är säljare på Ebay, så kan du kolla efter om han har hög procentsats nöjda kunder sedan tidigare (av typ 200 stycken kunder) och vad de skrivit för omdömen. Även om sånt kan vara fejkat... Kan ni komma överens om att ses före betalning, så du får testa (om det är säljare i närområdet)? Vad står det i annonsen om ljudkortet? Hur beskrivs det? Hur ser det ut? Finns det bilder som är stora och tydliga? Dundervarning om han/hon bara lagt ut katalogbilderna på ljudkortet! Varning också om det är Ebay om "buy it now" erbjuds från en privatperson, jag talar här med utgångspunkt i andras omfattande erfarenheter.

Lycka till!

🙂

//:debatt

Förstår din frustration, och ja, jag är lite desperat, men jag ville bara veta hur lätt ett ljudkort kan gå sönder. Mitt elsystem är ganska konstigt, har fått lämna in mina monitorer för att min konstiga el har förstört något inuti dem. Är väldigt rädd att det här ska hända ett ljudkort som kostar 5000 spänn, (eller 3000 om jag köper det utan garanti utomlands).

Tack Linus för ditt svar, just såna svar var jag ute efter!

Just nu lutar det åt det dyrare alternativet, men jag får tänka vidare.

Postat (redigerat)
Är väldigt rädd att det här ska hända ett ljudkort som kostar 5000 spänn, (eller 3000 om jag köper det utan garanti utomlands).

Köper du ett med garanti kan du ju få det utbytt eller lagat.

Se över din el.

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.