Jump to content
Annons

Hercules DJ Console RMX med Traktor 3

Recommended Posts

endorphins (oregistrerad)
Postat

Jag har precis införskaffat mig en Hercules DJ Console RMX och haft fullt upp med att försöka konfigurera denna styrenhet med NI Traktor 3. Jag har lyckats ställa in alla knappar på RMX:en till att göra rätt saker i programmet och det fungerar bra att mixa, dock bara i internal mode. Det som inte fungerar för mig är knapparnas lampor på styrenheten samt ett ännu viktigare problem. Jag lyckas inte få monitorfunktionen att fungera korrekt och kan inte lyssna enbart på den cue:ade låten i hörlurarna. Jag får bara ljud ifrån båda deck:arna samtidigt vilken man ju inte vill. Jag har försökt konfigurera ratten för Monitor Cue/Mix men det blir inget ljud när jag har den på cue. Det jag vill kunna göra är alltså att spela en låt i deck A som går ut i högtalarna samtidigt som jag lyssnar på låten i deck B i mina hörlurar så att den inte hörs i högtalarna förrän jag crossfade:ar över till deck B.

Jag har läst att Hercules DJ Console RMX ska fungera utmärkt med Traktor 3 så det måste ju vara något jag gjort fel eller inte gjort alls. Någon som vet hur ska jag göra?

///Calle

• 1 år senare...
Annons
Postat

hej!

Jag tror jag har samma problem. Köpt en precis likadan Dj controller, och håller på klura ut hur man sätter inställningarna.

Jag får inget ljud i hörlurarna på det jag "cue'ar" .. Oavsett vilken utgång jag har?

Jag kör virtual dj 7 och skulle vara tacksam för lite hjälp?

/ Memo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.