Jump to content
Annons

Varför Funkar inte 24 inspelning i SONAR 8.3!


Nyberg

Recommended Posts

Hej

Sitter med ett Presonus FP10 Kort och har installerat Sonar 8.3 men när jag ska spela in kan jag enbart spela in 16 bit oavsett samplefrekvens!

Valt i ASIO men då blir valt bit djup grå markerad. Testade med WDA inställningen och då gick det att ändra bit djupet, men oavsett detta så spelar programmet fortfarande 16 bitar!!!!!!!!! även när startat om det! Är det nått jag har missat?!!!

Tacksam för snabbt svar!

/Nyberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Hmm har du kollat alla inställningar i ljudkortet först? Kan ju vara den som ställer till det. Har aldrig haft det kortet men kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för ljudkort? Om inte ljudkortet klarar mer än 16 bitar så har du anledningen där...

EDIT: Fanken ditt ljudkort ska klara av 24 bitar i 96 Khz upplösning.. Hmm .Nåt måste vara galet med drivrutinerna.. Inte up to date..

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för ljudkort? Om inte ljudkortet klarar mer än 16 bitar så har du anledningen där...

EDIT: Fanken ditt ljudkort ska klara av 24 bitar i 96 Khz upplösning.. Hmm .Nåt måste vara galet med drivrutinerna.. Inte up to date..

Gjort en update nu på drivarna men verkar vara samma problem, någon som vet hur man kan ställa bit djupet på nått annat sätt än under Options-> Audio?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Gjorde en liten sökning på ditt kort och de få inlägg jag såg om det var nackdelen att det ansågs vara buggigt och lite struligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjort en update nu på drivarna men verkar vara samma problem, någon som vet hur man kan ställa bit djupet på nått annat sätt än under Options-> Audio?

Tjena Nyberg.

Ta en titt på Options->Global options->Audio Data oxå. Där borde du ha 32 eller 64 bitar som default efter installation, om du inte pillat. Om det står 16 där så kanske det är felet... även om jag finner det märkligt; det BORDE stå 24 bitar under audio options...

Hoppas det fixar sig.

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en liten sökning på ditt kort och de få inlägg jag såg om det var nackdelen att det ansågs vara buggigt och lite struligt.

Eureka!! Hittade problemet! Under Options menyn när en session är uppe ---> Project--->Bit depth och där kunde jag ändra till 24bit,

Tack för hjälpen!

/Nyberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Nyberg.

Ta en titt på Options->Global options->Audio Data oxå. Där borde du ha 32 eller 64 bitar som default efter installation, om du inte pillat. Om det står 16 där så kanske det är felet... även om jag finner det märkligt; det BORDE stå 24 bitar under audio options...

Hoppas det fixar sig.

tjing

Bengan

Jess tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...