Karax Postat 22 april 2009 Postat 22 april 2009 Hej! När jag skriver in en längd på pre-roll i Transporten (vanligtvis 1 takt), och startar en cycle record, så börjar uppspelningen inte så långt tillbaka som jag angett, utan på ett helt udda ställe, tex. lite senare än en takt tillbaka. Jag har Bars/beats inställd som main time och cursorn står i starten av loopen när jag börjar spela in. Vad kan detta bero på?
DieHard (oregistrerad) Postat 22 april 2009 Postat 22 april 2009 Det beror på latensen. Du får kolla den.
Karax Postat 22 april 2009 Trådstartare Postat 22 april 2009 DieHard sa: Det beror på latensen. Du får kolla den. latency? nä det är inte det. det är ingen fördröjning i uppspelningen, den börjar från fel startpunkt.
Gain Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Karax sa: Hej! När jag skriver in en längd på pre-roll i Transporten (vanligtvis 1 takt), och startar en cycle record, så börjar uppspelningen inte så långt tillbaka som jag angett, utan på ett helt udda ställe, tex. lite senare än en takt tillbaka. Jag har Bars/beats inställd som main time och cursorn står i starten av loopen när jag börjar spela in. Vad kan detta bero på? Vad just det beror på har jag ingen aning om..Cubase kanske inte gillar ditt kommando bara 🙂 För mig låter det som både lite hängslen och livrem när du gör som du beskriver - Cyklemode för flera tagningar och något större behov av pre-roll..en pre-count köper jag dock. Pre-roll är i grunden kopplat till Play och inte till Record vilket ju är kanon vid tagningar med punch-in. Testa att aktivera punch-in och ställ dig sedan vid vänster start på din cycle och tryck på Play och se om det fungerar som du vill.
Karax Postat 23 april 2009 Trådstartare Postat 23 april 2009 Gain sa: Vad just det beror på har jag ingen aning om..Cubase kanske inte gillar ditt kommando bara 😄 För mig låter det som både lite hängslen och livrem när du gör som du beskriver - Cyklemode för flera tagningar och något större behov av pre-roll..en pre-count köper jag dock. Pre-roll är i grunden kopplat till Play och inte till Record vilket ju är kanon vid tagningar med punch-in. Testa att aktivera punch-in och ställ dig sedan vid vänster start på din cycle och tryck på Play och se om det fungerar som du vill. Ja, tydligen funkar pre-rollen som den ska med Punch In och Play...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.