Maximiliano Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 Tja allihopa, helt ny här så de blir mitt första inlägg ( yeaai) -.- ... aja till saken De är så här att jag äger en toneport ux2 och jag har jobbat lite gran med cubase sx3 men de jag alltid undrat är att om man på nåt sätt kan koppla in eltrummor i en toneport och sedan kunna spela in trummorna i cubase utan problem? För under några veckor har jag tänkt o spela in våra låtar via toneporten då, som har inga problem med att spela in gitarr, bass eller rösten men trummorna så har jag ingen aning om, men om nån av er vet så hör gärna av er ^^ peace N löve
n0m0ney Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 Vad jag förstått det så kan du, om det finns stereoutgångar på din trummodul, så kan du köra de på line in i toneporten. Midi blir svårare att spela in, eftersom Toneport ux2 inte har någon midi-ingång. Lycka till!
Maximiliano Postat 22 april 2009 Trådstartare Postat 22 april 2009 okej sure, men skulle man inte kunna koppla in trummorna till själva datorn da? alltså midiutgång då.
Emil Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Om du skaffar en sån här löser du ditt problem; ett midi-interface i form av en sladd, kopplas in i datorn via usb. EMU - xMidi 1x1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.