KCRock Postat 10 april 2009 Postat 10 april 2009 Tja, Jag försöker spela in lite midi med mitt keyboard men det gÄr inte. Det kommer ingen signal överhuvudtaget. Jag har kopplat en midi-sladd frÄn keyboardets MIDI Out till mitt ljudkorts MIDI in. Har ocksÄ skapat ett midi-spÄr i cubase med instÀllningarna ALL Midi Inputs och Halion one pÄ output, men som sagt kommer det ingen signal överhuvudtaget. Detta gick perfekt innan jag uppgraderade frÄn cubase studio 4 sÄ jag fattar ingenting! SÄhÀr ser mina instÀllningar i cubase ut ocksÄ: ljlkj.bmp /Mvh Kevin
Lundin Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 (redigerat) Kan du vÀlja den porten som stÄr högst upp i Device setup? prova ocksÄ att klicka pÄ den gula monitorsymbolen ( framför REC-knappen) Edit: Tog bort lite text Redigerat 12 april 2009 av Lundin
KCRock Postat 13 april 2009 TrĂ„dstartare Postat 13 april 2009 Kan du vĂ€lja den porten som stĂ„r högst upp i Device setup? prova ocksĂ„ att klicka pĂ„ den gula monitorsymbolen ( framför REC-knappen) Vad menar du med vĂ€lja den porten som stĂ„r högst upp? đ Monitorsymbolen har jag redan testat Mvh Kevin
Lundin Postat 13 april 2009 Postat 13 april 2009 (redigerat) Jag menar det som syns högst upp pÄ den bilden du skickade ( bilden Àr för dÄlig för att se vad som stÄr dÀr ) Hmm kom o tÀnka pÄ att Halion one brukar tappa bort ljudbanken nÀr man laddar den, sÄ kolla att den initierat ljudbanken som den ska, typ sÄ att det gÄr att vÀlja ljud i den. Du kan enkelt kolla om du har midisignal in i Cubase och till Halion One genom att klicka pÄ monitorsymbolen och sedan kolla att den röda och gröna "stapeln" tÀnds i transportpanelen ( midi note on och midi note off ).. staplarna syns nÀst lÀngst ut till höger i transportpanelen HjÀlper inget av ovanstÄende och att du installerat ljudbankerna för Halion One korrekt och scannat mediabay efter installationen sÄ kanske du skulle testa att installera om ljudkortet. Redigerat 13 april 2009 av Lundin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.