Jump to content
Annons

Ljudet sjunker med ungefär 50% !


SteaDy

Recommended Posts

Hej.

Har ett litet problem...det är såhär att när jag sitter och jammar lite med ett vsti som jag laddat in i cubase eller sonar så halveras volymen på ljudet med ungefär 50% efter ett tag. 😎

Har upplevt det med olika vsti:n så det verkar inte vara just ett specifikt instrument som det är fel på.

Tror mer att det har nåt med ljudkortet att göra eller inställningarna i sonar och cubase, fast det sistnämnda har jag aldrig haft något problem med..

Installerade om ljudkortets drivrutiner utan framgång så jag befarar att ljudkortet kanske är påväg att ge upp. Har ett Esi Juli@ kort.

Är det någon som har haft samma problem?

Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det är ljudkortet så borde det nog bli likadant när du spelar upp audiospår.

Kolla så att du inte har råkat spela in någon volymändring i automation eller på ett midispår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är ljudkortet så borde det nog bli likadant när du spelar upp audiospår.

Kolla så att du inte har råkat spela in någon volymändring i automation eller på ett midispår.

Nej men det värsta är att det blir så att volymen sjunker när jag bara sitter och spelar på synthen utan att spela in och som jag nämnde så blir det så både i sonar och cubase så det känns nästan som att det är något annat än program relaterat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...