Hipolito Postat 4 februari 2009 Postat 4 februari 2009 Hej Jag har en fråga om hur ljudet påverkas av att väggen bakom mig sneddar neråt när jag sitter och lyssnar i monitorerna? Rummet är ganska litet och jag har säng och lite andra möbler där också. Behöver man behandla detta på något speciellt sätt? Tack på förhand! /Manne
Claes Holmerup Postat 4 februari 2009 Postat 4 februari 2009 Det är ingen nackdel i alla fall. Du slipper ju direktreflektioner bakifrån av ljudet, eftersom de studsar ner i golvet i stället för att komma tillbaks i öronhöjd - men du behöver säkert en portion akustikbehandling också...
Hipolito Postat 4 februari 2009 Trådstartare Postat 4 februari 2009 Ok, det var ju bra. Sen glömde jag tillägga att hela rummets väggar och tak är gjorda av träpanel. Hur stor betydelse har detta och för vilka frekvenser? Det känns som att rummet i sig är väldigt dämpat men att jag inte får fram allt så som det borde vara.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.