wnr Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 har ett ESI Jul@ kort som knastrar när jag lyssnar på musik, både i hörlurar och högtalare.. sen så när jag kör Cubase så hackar den till nån gång i halvminuten, å när den hackar till så blir allt knas som jag spelar in.. har dom nyaste drivrutinerna till kortet, när jag körde dom gammla så funkade cubase, men knastrandet fanns fortfarande.. någon som vet något, hur man kan fixa det?.. tack på förhand 😉
Ken Kängström Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 det ryktas om att juli@ inte är att rekomendera =).
Esa Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 (redigerat) wnr sa: har ett ESI Jul@ kort som knastrar när jag lyssnar på musik, både i hörlurar och högtalare.. sen så när jag kör Cubase så hackar den till nån gång i halvminuten, å när den hackar till så blir allt knas som jag spelar in.. har dom nyaste drivrutinerna till kortet, när jag körde dom gammla så funkade cubase, men knastrandet fanns fortfarande.. någon som vet något, hur man kan fixa det?.. tack på förhand 🙂 Troligen har du inte dem senaste drivrutinerna i burken. Sedan problemet i Cubase är troligen fördröjningen (latencyn) i inställningarna i programmet alldeless för lågt vilket gör att ljudkortet knastrar/släpar efter/.. Min gissning bara... 😉 😛 Redigerat 24 november 2004 av Esa
SERO Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 (redigerat) Knaster i högtalaren hadde jag med tills jag bytte ut sladden mellan dator och förstärkare (2xRCA till minitele). Den brukar paja ibland för mig. Testa det. Är garranterat ej ljudkortet! (som fö sparkar stjärt) Redigerat 24 november 2004 av SERO
wnr Postat 24 november 2004 Trådstartare Postat 24 november 2004 Esa sa: Troligen har du inte dem senaste drivrutinerna i burken.Sedan problemet i Cubase är troligen fördröjningen (latencyn) i inställningarna i programmet alldeless för lågt vilket gör att ljudkortet knastrar/släpar efter/.. Min gissning bara... 😉 😛 Okey så e det biosen jag ska uppdatera då menar du?.. cubase problemet fixade sig när jag höjde latencyn.. Tackar 🙂
Kringlan Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 har juli@ med.. Inget funkar alls. Har gjort allt enligt regelboken och sen allt som jag blivit tipsad om på forumet och sen allt återförsäljaren sa. Inget funkar. Juli@ är det sämsta köp nånsin. Ska lämna tillbaka imorgon. kan vara mitt ljudkort bara som verkar helpaj men kortet är tydligen mycket instabilt. Drivrutinerna kan försvinna med vanliga program som office och liknande. Hört om folk som fått problem efter att installera en ny fläkt. Mitt funkar fortfarande inte trotws att det inte finns 1 enda grej installerad på datorn utom ett minimalt nerskärt xp och julia drivrutiner
wnr Postat 24 november 2004 Trådstartare Postat 24 november 2004 Kringlan sa: har juli@ med.. Inget funkar alls. Har gjort allt enligt regelboken och sen allt som jag blivit tipsad om på forumet och sen allt återförsäljaren sa. Inget funkar. Juli@ är det sämsta köp nånsin. Ska lämna tillbaka imorgon. kan vara mitt ljudkort bara som verkar helpaj men kortet är tydligen mycket instabilt. Drivrutinerna kan försvinna med vanliga program som office och liknande. Hört om folk som fått problem efter att installera en ny fläkt. Mitt funkar fortfarande inte trotws att det inte finns 1 enda grej installerad på datorn utom ett minimalt nerskärt xp och julia drivrutiner vad är det som inte funkar för dig da?.. knastrar det också då eller?
Kringlan Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 nej inte samma problem. Det har bara aldrig funkat. Det funkade dag 1 sen dog det dag två. När jag skulle komma in på julia controller så bara försvann iconen. Startade om samma sak.. precis när jag skulle klicka försvann den bara. Ingen insignal inget ljud ut. Drivrutinerna fanns där halvt om halvt.. Pängen är väll bara den att jag tycker du ska skaffa annat ljudkort.
Esa Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Kringlan - du skall nog inte ha Office-program eller massa annat "joks" i burken utan försök ha så rent system som möjligt. Detta har andra också påpekat i andra trådar. Alltså, ha bara OS, musikprogrammen och eventuellt E-post (ej Outlook, ta hellre Eudora) och Internet. Tanka inte ned en massa program från nätet in i burken. Undvik fildelningsprogram, de sabbar också. Det blir inte mycket roligt kvar i burken förutom själva musikprogrammen. Jo, Norton Antivirus med Norton Internet Security fungerar fin-fint på min burk. Tänk bara på att avaktivera auto-protect i antivirusprogrammet vid musikskapandet - annars kör den i bakgrunden hela tiden och segar ned hela systemet. Ja, sedan finns det en del tips på hur du optimerar OS för musikskapandet. Dem tipsen hittar du nr 8-9 i Studio, vill jag minnas. Hoppas att det löser sig för dig. wnr - "Okey så e det biosen jag ska uppdatera då menar du?.." Nopp, utan installera dem senaste drivisarna från http://www.esi-pro.com/ 😄
Kringlan Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 (redigerat) Jo jag vet att ljudkort tydligen inte är kompatibla med den vanligaste mjukvaran eller hårdvaran. Just därför har jag följd audiolabs xpoptimering för ljud-datorer. Funkar fortfarande inte läs allmänt har skrivit lite om grejerna där 😄 jaja... hehe.. Tror mina problem är lite extrema. Redigerat 25 november 2004 av Kringlan
wnr Postat 25 november 2004 Trådstartare Postat 25 november 2004 Esa sa: wnr - "Okey så e det biosen jag ska uppdatera då menar du?.."Nopp, utan installera dem senaste drivisarna från http://www.esi-pro.com/ 😉 som jag skrev i första inlägget, så har jag redan kortets nyaste drivrutiner 🙂
Troxy Postat 1 december 2004 Postat 1 december 2004 Det låter som en IRQ-konflikt enligt mig. Mitt ESI Wami Rack 192L är extremt kräset vad gäller IRQ. Jag måste byta moderkort nu för att få det att fungera korrekt.
Roll_over (oregistrerad) Postat 1 december 2004 Postat 1 december 2004 Jag har precis samma problem med mitt juli@ kort ,knasster när jag spelar upp musik !!
Jocke Postat 1 december 2004 Postat 1 december 2004 Roll_over sa: Jag har precis samma problem med mitt juli@ kort ,knasster när jag spelar upp musik !! Du måste nog köpa en AMD-processor.
Roll_over (oregistrerad) Postat 1 december 2004 Postat 1 december 2004 Men ja tror mer på pentium 4 men just nu har jag bara en celeron !!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.