Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag har ett problem som jag inte kan få bukt med hur mycket jag än tänker och felsöker, så nu vänder jag mig till er! Först en liten presentation av de saker jag använder: Jag jobbar i Cubase Essential 4 på en mac, och sedan gör jag en rätt basic master med Izotope Ozone 3 på en grupp-kanal ditt jag skickar alla spår förutom virveln, då jag gillar den bäst omastrad, så den går direkt ut i stereo out. Även gruppkanalen som har Ozone som insert går ju självklart till stereo out. Jag är hur nöjd som helst med allt när jag lyssnar i cubase, det är bra tryck i basen och allt låter klart och fint! Sedan kommer jag till exporteringen. Jag exporterar som Wave i 44.100 Khz och 16 i bit rate, som vad jag förstått är standarden. I Cubase 4 finns ju den smarta funktionen att man kan lägga den exporterade filen som enskilt spår i projektfilen, och den funktionen utnyttjar jag. När exporteringen sedan är klar, så solar jag spåret med den exporterade filen, och det låter precis likadant som den oexporterade! Fortfarande samma tryck och klarhet som den förra! Men sedan kommer vi till problemet! När jag lyssnar på låten i Itunes, så har plötsligt all den feta basen och allt tryck försvunnit! Från att i Cubase ha låtit i klass med de referenslåtar jag har, lite skitsystem och sådant då det är en liknande låt jag producerar, har allt det jag var så nöjd med bara försvunnit spårlöst! Jag tycker det är så konstigt, då jag förmodar att den exporterade filen ska låta precis likadant i Itunes som det exporterade spåret i Cubase gör, men allt som finns kvar är bara en diskantfylld massa. 🙂 Jag började fundera på att det kanske var någon inställning i Itunes, så jag gick in och såg att någon så kallad "ljudförbättrare" var aktiverad, så jag tog bort den, men märkte ingen större skillnad. Jag är tom på idéer, så nu behöver jag er expertis!

MVH / Björn

Redigerat av resolve
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

EQn på iTunes är den nollställd?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.