Jump to content
Annons

Låda till ljudkortet


Hallin

Recommended Posts

Hej!

Jag har letar efter någon form av extern "låda" som man skulle kunna koppla till ljudkortet får att få flera ljudingångar.

Jag har för mig att det följer med något sånt när man köper t.ex. M-Audio Delta 66, dock skulle jag helst vilja köpa själva "lådan" separat om det går.

Namn? Märke? Bra? Dåligt? Svar uppskattas 😄

/Hallin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)

det beror på vad ditt ljudkort har expansionsmöjligheter (digitala ingångar, om det går att köra flera likadana/liknande ljudkort samtidigt, o.s.v.). Vad har du för ljudkort idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

det beror på vad ditt ljudkort har expansionsmöjligheter (digitala ingångar, om det går att köra flera likadana/liknande ljudkort samtidigt, o.s.v.). Vad har du för ljudkort idag?

Ljudkortet jag har idag är inget jag kommer ha kvar, tänkte köpa ett lite nyare, dock inget bestämt märke ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

det beror på vad ditt ljudkort har expansionsmöjligheter (digitala ingångar, om det går att köra flera likadana/liknande ljudkort samtidigt, o.s.v.). Vad har du för ljudkort idag?

Ljudkortet jag har idag är inget jag kommer ha kvar, tänkte köpa ett lite nyare, dock inget bestämt märke ännu.

Hej,

"Lådan" är oftast en del av ljudkortet och hör alltså ihop med vilket ljudkort du väljer.

Det finns ett alternativ om ljudkortet har ADAT eller AES/EBU ingång, då finns separata "lådor" att välja på.

Men kolla t.ex. på

-ESI ESU 1808 - USB-ljudkort med 18 in/8 ut

-Focusrite Saffire Pro 10

-Focusrite Saffire Pro 26

Link to comment
Dela på andra sajter

det beror på vad ditt ljudkort har expansionsmöjligheter (digitala ingångar, om det går att köra flera likadana/liknande ljudkort samtidigt, o.s.v.). Vad har du för ljudkort idag?

Ljudkortet jag har idag är inget jag kommer ha kvar, tänkte köpa ett lite nyare, dock inget bestämt märke ännu.

Hej,

"Lådan" är oftast en del av ljudkortet och hör alltså ihop med vilket ljudkort du väljer.

Det finns ett alternativ om ljudkortet har ADAT eller AES/EBU ingång, då finns separata "lådor" att välja på.

Men kolla t.ex. på

-ESI ESU 1808 - USB-ljudkort med 18 in/8 ut

-Focusrite Saffire Pro 10

-Focusrite Saffire Pro 26

Tack så mycket för svaren, går förmodligen på ESI ESU 1808.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag passar på att använda tråden igen för en annan liknande fråga.

jag har en analog-mixer och vill spela in trummor därför behöver jag en del ingångar (därav min första fråga).

Vad jag undrar nu är om ett interntljudkort med flera ingångar är bättre, eller bör jag satsa på att köpa en mixer inbyggtljudkort med firewireanslutning eller dylikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...