MarAfrem Postat 15 december 2008 Postat 15 december 2008 Jobbar i Cubase SE Jag hade för många grejer igång, så programmet låste sig. När jag startade upp igen så fick jag följande felmeddelande angående ASIO Mulitmedia Driver för FastTack 1/2 (dvs mitt ljudkort) Out: Device could not be opened Error code: FF8-5 00C [20] Det låter inget om Cubase nu (men det går att spela upp musik och andra ljud i datorn). Vad gör man nu? Någon?
DieHard (oregistrerad) Postat 15 december 2008 Postat 15 december 2008 Det där problemet är inte ovanligt. Det händer mig ibland. Fortfarande! Både med mitt audiophilekort och med drivrutinerna till min toneport. 🙂 Det enda att göra om det inte funkar med starta om Cubase är starta om datorn. Det är det sämsta, speciellt om det är ett större projekt som slukar en del cpu. Datorn är ju som sagt var seg i början när man startat den.
MarAfrem Postat 15 december 2008 Trådstartare Postat 15 december 2008 Tack för ditt svar. Jag startade om datorn men jag fick fortfarande detta felmeddelande... 🙁
MarAfrem Postat 15 december 2008 Trådstartare Postat 15 december 2008 Installerade om ljudkortet med nya drivrutiner och valde sedan om ASIO-grej i Cubase. Nu funkar det!
DieHard (oregistrerad) Postat 15 december 2008 Postat 15 december 2008 Det är viktigt uppdatera drivrutinerna när det finns nya. Gör det till en vana för slippa så mycket elände som går. Men tyvärr som sagt var ställer Cubase till det ibland ändå. 😄 Har alltid gjort det så länge jag använt Cubase,sisådär snart 6 år.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.