Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jobbar i Cubase SE

Jag hade för många grejer igång, så programmet låste sig.

När jag startade upp igen så fick jag följande felmeddelande angående

ASIO Mulitmedia Driver för FastTack 1/2 (dvs mitt ljudkort) Out:

Device could not be opened

Error code: FF8-5 00C [20]

Det låter inget om Cubase nu (men det går att spela upp musik och andra ljud i datorn).

Vad gör man nu? Någon?

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Det där problemet är inte ovanligt. Det händer mig ibland. Fortfarande! Både med mitt audiophilekort och med drivrutinerna till min toneport. 🙂 Det enda att göra om det inte funkar med starta om Cubase är starta om datorn. Det är det sämsta, speciellt om det är ett större projekt som slukar en del cpu. Datorn är ju som sagt var seg i början när man startat den.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Det är viktigt uppdatera drivrutinerna när det finns nya. Gör det till en vana för slippa så mycket elände som går. Men tyvärr som sagt var ställer Cubase till det ibland ändå. 😄 Har alltid gjort det så länge jag använt Cubase,sisådär snart 6 år.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.