Jump to content
Annons

Velocityomfång på trummoduler


DrMeanRed

Recommended Posts

Halloj!

Jag funderar på att skaffa mig ett digitaltrumset och koppla upp mot EzDrummer

för lite enklare övning hemma i min lägenhet.

Frågan är bara om det funkar med t.ex Thomanns billigare Millenium-kit för att

det ska svara bra på olika hårda slag.

Är det kanske rent av det man betalar för när det gäller dyrare moduler?

Är ganska novis på det planet, så all hjälp uppskattas.

Ha en god jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ett Medeli DD-506 (verkar motsvara Millenium MPS-400) och det är inte alls svårt att få olika velocity. Särskilt Tom-padsen är trevliga.. från lätt tyst spel till smack som får det att sjunga i hela pukan. Detta med Superior Drummer 2.0... Tycker det känns väldigt steglöst från löst till hårt.

Det som de dyrare seten har är snarare fler zoner per pad - t.ex. tror jag att Rolands värsting-mesh-virvel kan säga var på virveln man slår - nära kanten eller mer mot mitten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett Medeli DD-506 (verkar motsvara Millenium MPS-400) och det är inte alls svårt att få olika velocity. Särskilt Tom-padsen är trevliga.. från lätt tyst spel till smack som får det att sjunga i hela pukan. Detta med Superior Drummer 2.0... Tycker det känns väldigt steglöst från löst till hårt.

Det som de dyrare seten har är snarare fler zoner per pad - t.ex. tror jag att Rolands värsting-mesh-virvel kan säga var på virveln man slår - nära kanten eller mer mot mitten.

Ok ok, det låter bra.

Det där med olika zoner hade ju också varit helt okej, men man kan ju inte få allt.

Hur är det med hållbarheten på kitet, känns det du har rangligt eller nått?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med hållbarheten på kitet, känns det du har rangligt eller nått?

Det verkar vara tunna alu-rör och kopplingar av armerad plast. Kändes stabilt när jag skruvade ihop det och det står inte och gungar när man slår på det. Känns som att det kommer att hålla, om inte plastskarvarna spricker helt plötsligt.

Har dock läst i en kommentar på youtube att en kille slitit ut plasten på baskagge-padden med sin dubbelpedal. Men jag tror inte det gör något för funktionen egentligen.

Redigerat av Oak
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med hållbarheten på kitet, känns det du har rangligt eller nått?

Det verkar vara tunna alu-rör och kopplingar av armerad plast. Kändes stabilt när jag skruvade ihop det och det står inte och gungar när man slår på det. Känns som att det kommer att hålla, om inte plastskarvarna spricker helt plötsligt.

Har dock läst i en kommentar på youtube att en kille slitit ut plasten på baskagge-padden med sin dubbelpedal. Men jag tror inte det gör något för funktionen egentligen.

Ja ok, men det låter ju rätt okej faktiskt.

Då överväger jag nog ett köp.

Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...