Jump to content
Annons

Kan någon verkligen hjälpa mig?


Mr163

Recommended Posts

Nu behöver jag verkligen hjälp, har fått ont i huvudet på att tänka om det ska vara USB eller firewire ljudkort. Jag har valt en USB ljudkort den här: Lexicon Lambda och som Firewire den här: CME Matrix K Så vilken av dom skulle ni rekommendera mig? har hört att de är dåligt kvalite med USB. Ska användas tillsammans med en Studio Projects B1, För att skapa rap. Ska spela in rösten på mina beats. Kan ni nu ge råd om vilken jag ska köpa och vilken som är bättre. Har ni andra ljudkort ni kan ge tips? Snälla behöver hjälp inom de här är ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Generellt så är latensen USBkort högre och de tar mer cpu. Nu finns det några kort som har låg latens och funkar bra men som sagt var allt som oftast är fw att föredra.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta USB-kort är USB1 - och då funkar det med stereo in och stereo ut - men inte fler kanaler. Med USB2-kort till en USB2-port så funkar det klart bättre - men fortfarande inte fullt så bra som Firewire, eftersom USB alltid belastar mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad rekommenderar ni att jag köper för en ljudkort.?

Det är en återkommande fråga som ställs gång på gång.

Det finns det "nitade" trådar (som alltid hamnar högst upp) i de olika ämnena här på forumet, just för att frågor som redan är diskuterade lätt ska kunna hittas igen.

Kolla de nitade trådarna under ämnet "Ljudkort".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...