Mr163 Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Tjo, har lite frågor angående ljudkort. Nu har jag tänkt mig köpa en extern ljudkort som körs via Firewire. när jag ansluter ljudkortet via firewire kan jag använda ljudkortet direkt eller måste man göra några saker i inställningar? vill inte ha problem sen när jag köper ett. Tack för hjälp.
Claes Holmerup Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Du måste förstås installera drivrutinerna, liksom med alla andra ljudkort - och så måste du sedan sätta upp alla in- och utgångar som du kommer att använda, i ditt DAW-program.
Mr163 Postat 1 december 2008 Trådstartare Postat 1 december 2008 Du måste förstås installera drivrutinerna, liksom med alla andra ljudkort - och så måste du sedan sätta upp alla in- och utgångar som du kommer att använda, i ditt DAW-program. Är ny på sånt här. jag ska köra på Cool ediot pro, så om jag installerar drivrutinerna vad ska jag göra efter? Kan jag bara spela in direkt?
Claes Holmerup Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Du måste förstås installera drivrutinerna, liksom med alla andra ljudkort - och så måste du sedan sätta upp alla in- och utgångar som du kommer att använda, i ditt DAW-program. Är ny på sånt här. jag ska köra på Cool ediot pro, så om jag installerar drivrutinerna vad ska jag göra efter? Kan jag bara spela in direkt? Cool Edit vet jag dessvärre inget om, men det borde finnas någon meny i programmet, där du kan ställa in vilka in- och utgångar som ska finnas tillgängliga...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.