Jump to content
Annons

problem med Reason 4.0 med Axiom49


Rocktroll

Recommended Posts

Hej jag köpte mig en M-audio iAxiom 49 Klaviatur fixade Reason 4 och en Tutorial DVD.

Det fina var att man fick mycket bra info med DVDn om hur man använder dom olika intrumenten i reasin men inte hur man får knappar och reglar från

Keyboarden att fungera med intrumenten i programmet.

Jag såg en bra Video på youtube som visade hur Remote Control fungerade. Men när jag testade att assigna en Regel på klaviaturet till en regel på mixern så

hände ingenting. Mätaren som visas ifall keyboarden skickar info till Reason gav inte heller utslag(jag har valt rätt masterklav i inställingarna till reason). Men bara för att se ifall något över huvud taget gick att linka samman med reason så tryckte jag på en tangent på klaviaturen och då gav mätaren utslag och jag kunde styra kanal etts regel på skärmen med ett C på klaviaturen.. Inte särskilt användbart. Men jag kom i alla fall fram till att tangenterna skickra info och går att länka.. Men Reglar rattar och plottret ovanför som jag vill änvända för att tweaka ljud och mixa inte fungerar tillfredställande..

Några tips??

tack på förhand. MVH / Lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Jag har Axiom 61 och jag fick ladda hem någon uppdatering, antingen hos M-Audio eller propparna.

Program 10 skall vara inställt för att remote control skall funka korrekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg i Programmet Enigma som m-audio gjort för att man skall kunna ställa in och skräddarsy inställingar till sina controllers att det redan fanns massor presets till Reason.. Till alla rack-instrument.. Hur änvänder jag dom?? Dom är ju laddade till keyboarden.. Men hur väljer jag typ redrum eller nn19 patchen när jag är inne i reason??

Hoppas jag inte pratar för mycket i nattmössan..

mvh/lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Knycker tråden en stund eftersom jag har en följdfråga:

Jag har rätt nyligen införskaffat en Axiom 61'a och använder den till Reason 4. Men ett litet "problem" jag har är att jag helst skulle vilja mappa kontroller till olika instrument i Reason, vilket inte verkar göras så där i en handvändning precis.

Nu är jag i princip nybörjare, och därför är min, kanske n00biga, fråga om det inte finns färdiga presets eller liknande som gör att Axiomens pads styr trummorna i Re-Drum samtidigt som klaviaturen spelar Thor, rattarna styr inställningar i Thor, reglarna styr olika reglar i mixern och transportkontrollerna styr sequenserns transporter? Allt på en och samma gång alltså? .. Annars verkar det som att man måste gå in på Remote Control Override (har jag för mig att det heter) och mappa alltihop individuellt innan man får styrningen av Reason (så att säga) som man vill ha det.. Besvärligt, men det kanske är så man får göra helt enkelt?

Jag vill alltså kontrollera flera enheter på en och samma gång utan att behöva välja aktiv enhet i Reasons sequencer.

/ mvh d00rkey

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...