Jump to content
Annons

Ableton Live 8 "Wishlist"!


abletune (oregistrerad)

Recommended Posts

abletune (oregistrerad)

Detta är mina önskemål på kommande versionen av Live.

Skulle va kul o ser vad andra har för önskan!

Observera att jag jobbar mest med Tidslinjekomposition alltså det traditionella sättet att göra låtar (i Arrange windows)!

1- Kvantiseringsmallar

2- Grupperade spår

3- Delete/add time på individualla spår och inte bara på hela arret

4- Bättre väg att göra transpose och pitch shifting

5- Bättre Time stretch and compression algorithms

6- Fades och cross fades på själva kippet i arrange fönstret

7- att kunna låsa clips positioner i arrange fönstret

8- Undo history

9- Convolution Reverbs, Mastering Limiter, Vocoder och en Guitar/Bass Amp Plug-ins skulle sitta fint! 😉

10- A "Big Counter" option att kunna välja vid behov med tillval av tid, sample och bars/beats

11- "Show and Hide" tracks ungefär som i Pro Tools och Sonar tex.

post-19421-1225723528_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
abletune (oregistrerad)
alltid detta snack om dubbla skärmar, vad ska man med det till? jag ser absolut ingen funktion för det om jag ska vara ärlig.. Jag skulle vilja att man skulle kunna ställa in kvantiseringen på mer nu går den ju bara upp till 32...

Jag håller med om att dubbla skärmar är INTE nödvändigt åtminstånde i Live, om det var Pro tools så skulle jag förstå men jag tycker t o m att man har bättre kontroll med EN skärm! Men tillbaka till önskelistan så kan jag skämma bort mig och säga att det skulle va roligt med ett alternativet att ha mixern under Arr-fönstret bara för att ha ett traditionell koll på volymerna utan att byta fönster!!som det detta manipulerade bilden!!

post-19421-1226139062_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

alltid detta snack om dubbla skärmar, vad ska man med det till? jag ser absolut ingen funktion för det om jag ska vara ärlig.. Jag skulle vilja att man skulle kunna ställa in kvantiseringen på mer nu går den ju bara upp till 32...

Jag håller med om att dubbla skärmar är INTE nödvändigt åtminstånde i Live, om det var Pro tools så skulle jag förstå men jag tycker t o m att man har bättre kontroll med EN skärm! Men tillbaka till önskelistan så kan jag skämma bort mig och säga att det skulle va roligt med ett alternativet att ha mixern under Arr-fönstret bara för att ha ett traditionell koll på volymerna utan att byta fönster!!som det detta manipulerade bilden!!

Sjukt bra idé!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...