Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det något trix för att få det till att funka bättre det blir dropouts i musiken

Kan det vara sevicepack 3 kör windows på en disk program på en och sparar på en kör xp och cubase 4.5.2

tacksam för tips

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

+ var gärna lite tydligare. Det är lite svårläst när du skriver som du gör ovan.

Postat

tack.

min dator är:

AMD Athlon 64 prosessor

3000+

2.0 GHz, 2.0 GB ram

PAE

C:80 GB endast op windows SCSI DMA-100 7200

D: 200 GB endast musik IDE 8 mb cache 7200

G: 500 GB program sata

att det ser ut så beror på att jag uppdatera

BFD o Cubase och fick ominstallera datorn grejorna fick inte plats på 80 GB så jag köpte en större hd

nu har jag ett projekt som är inspelat innan detta och när jag spelar upp det så blir det dropouts.

det som är nytt är sevice pack 3 till windows känns som det slöar ned lite,

och tre h diskar hadde både op och program på C: tidigare.

så jag undrar om det finns några inställningar för detta eller skall man göra om instalationen på något annat sätt?

Tack på förhand Ricky

Postat (redigerat)

OK, då börjar jag med första spaden: Var har du lagt den virtuella diskarean, och har du gjort så det virtuella minnet är satt till en fast storlek? Låter du Windows tala om var den ska ligga och att den ändras dynamisk kommer du förr eller senare få en rätt slö dator och en disk liknande en schweitzerost ( med massa lösa fragment.).

Har du uppdaterat drvrutinerna för SCSI-kortet och vad har kortet för överföringskapacitet?

kolla samtidigt om disken är fragmenterad och defragga den om det är nödvändigt.

Sen kan du checka dessa tre nedanstående (grundläggande) sakerna man kan ställa in för att datorn ska orka med lite mer belastning

Gå in under Kontrollpanelen / System / Avancerat:

Fliken Visuella effekter

Ställ in på: Justera för bästa Prestanda

Fliken Avancerat:

Ställ in Schemaläggning av processor på: Justera för bakgrundstjänster

Ställ in Minnesanvändning på: Program

Klicka på 'Ändra-knappen' under texten Virtuellt minne:

Markera C: och bocka för 'Egen storlek', skriv sedan i 2048 i båda fälten, klicka sedan på Aktivera och starta sedan om datorn.

Har du 64bitars-uppdateringen till Cubase? Är alla drivrutiner uppdaterade till 64-bitars-dito?

Hittade det här på steinbergs hemsida:

**Cubase 4.5 native 64-bit version for Vista 64 is currently only available as technical preview version

Vet inte om "XP-versionen" är ren 32-bit eller om den är kompatibel med både 32 och 64

EDIT: skräptext av ringa värde borttaget. Hade inte öppnat ögonen och slagit på hjärnan och läst vad du skrivit.

Redigerat av Lundin
Postat
OK, då börjar jag med första spaden: Var har du lagt den virtuella diskarean, och har du gjort så det virtuella minnet är satt till en fast storlek? Låter du Windows tala om var den ska ligga och att den ändras dynamisk kommer du förr eller senare få en rätt slö dator och en disk liknande en schweitzerost ( med massa lösa fragment.).

Har du uppdaterat drvrutinerna för SCSI-kortet och vad har kortet för överföringskapacitet?

kolla samtidigt om disken är fragmenterad och defragga den om det är nödvändigt.

Sen kan du checka dessa tre nedanstående (grundläggande) sakerna man kan ställa in för att datorn ska orka med lite mer belastning

Gå in under Kontrollpanelen / System / Avancerat:

Fliken Visuella effekter

Ställ in på: Justera för bästa Prestanda

?

Fliken Avancerat:

Ställ in Schemaläggning av processor på: Justera för bakgrundstjänster

Ställ in Minnesanvändning på: Program

Klicka på 'Ändra-knappen' under texten Virtuellt minne:

Markera C: och bocka för 'Egen storlek', skriv sedan i 2048 i båda fälten, klicka sedan på Aktivera och starta sedan om datorn.

Har du 64bitars-uppdateringen till Cubase? Är alla drivrutiner uppdaterade till 64-bitars-dito?

Hittade det här på steinbergs hemsida:

**Cubase 4.5 native 64-bit version for Vista 64 is currently only available as technical preview version

Vet inte om "XP-versionen" är ren 32-bit eller om den är kompatibel med både 32 och 64

EDIT: skräptext av ringa värde borttaget. Hade inte öppnat ögonen och slagit på hjärnan och läst vad du skrivit.

Hej blev lite grekiska för mig, virituell diskarea och uppdateringar för SCSI kortet?

Annars är det som du säger defragmenterat och inställt enligt din beskrivning

XP är så vitt jag vet 32 bit och vista är inte aktuellt det är riktigt segt.

lurar därför på om det är sevicepack 3 för det är mycket vista i det

hej o tack så länge

Postat

XP fanns i en 64-bitarsversion också.. men Ok, då är det inte något sånt du har alltså.

Virtuellt minne är just vad det låter som: Hårddisken används som "extraminne" och i grundinställningen i Windows är den inställd på att vara Dynamisk, d.v.s att Windows själv bestämmer hur mycket minne den behöver.. efter ett tag när det skrivits, använts och returnerats utrymme hamnar inte bitarna i ordning vilket efter ett tag gör att Windows får leta efter ledigt utrymme med påföljande tidsfördröjningar..

Ställer du in en fast storlek ligger den alltid på samma plats och blir inte defragmenterad= effektivare dator

Postat
XP fanns i en 64-bitarsversion också.. men Ok, då är det inte något sånt du har alltså.

Virtuellt minne är just vad det låter som: Hårddisken används som "extraminne" och i grundinställningen i Windows är den inställd på att vara Dynamisk, d.v.s att Windows själv bestämmer hur mycket minne den behöver.. efter ett tag när det skrivits, använts och returnerats utrymme hamnar inte bitarna i ordning vilket efter ett tag gör att Windows får leta efter ledigt utrymme med påföljande tidsfördröjningar..

Ställer du in en fast storlek ligger den alltid på samma plats och blir inte defragmenterad= effektivare dator

Ok skall kolla det. Hittade också ett program i nero som hoppar upp skall stänga av det o se vad som händer. återkommer med resultat

Tack o hej

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.