Jump to content
Annons

utbyta idéer och samarbeta?


Evildoer (oregistrerad)

Recommended Posts

Evildoer (oregistrerad)

Hej!

Tänkte se om någon är intresserad av att bolla idéer och göra lite musik tillsammans.

Jag pysslar med elektronisk musik på egen hand. Vore kul och intressant att ha någon annans synpunkt på hur jag kan utvecklas och kanske samarbeta om det visar sig fungera bra? Även över nätet. Det jag gör låter mycket som det jag lyssnar på, vilket är elektronisk musik ala synth ebm industri men även neofolk, svartrock och liknande. Du behöver givetvis inte vara inne på exakt samma spår, det är ju det som är charmen med ett samarbete, men om du vill göra hip hop så är det här fel tråd att svara på 😲

Kör mest cubase och reason. Har tyvärr inget aktuellt material på nätet så hör av dig så jag skickar hellre över något om du är intresserad.

Hör av dig(pm) om det låter intressant.

Mvh

Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SKepp Ohoj 🙂

jag gick precis i samma tankar.

Jag kör Cubase Sx3 och har hållit på med musik till och från sen länge.

Jag är inget underbarn, men jag gillar tanken om att samarbeta över nätet med nån annan.

Tror det skulle kunna va skoj. Jag lirar gitarr och klaviatur, och är väl hyfsat insatt i teknik, mjukvara etc.

Jag är nog ganska obegränsad vad gäller musikstil.

Hör av dig om du fortfarande är intresserad av å knåpa ihop nåt.

Simma lugnt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Where are u situated, are u planning to make a whole band.

Im looking for some synthesist working with analogues for im a traditional one and mostly work with orchestral sounds,soundscapes,piano and organ etc.

Would like to combine 2 keys plus the normal crap u need in a dark-industrial rock-metalband.

The influences Im after are pretty diverse:Katatonia,Engel,Pain,Hollenthon,Ihsahn,Kovenant,(ROB)White Zombie,Elend,GroundZeroSystem,Arcturus,etc.

Musically,

Darque*The Dead Man Walking 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...