Jump to content
Annons

Rent ljud läcker igenom (kanske OT?)


kkristinsson

Recommended Posts

Hej.

Detta kanske snarare är en ljudkortsfråga en logicfråga, men då jag använder det via logic ställer jag den här i hopp att det blir rätt 😳

Vanligtvis spelar jag in med en färdigdistad signal (t.ex. line från mfx:en eller via uppmickad stärkare), men ibland när jag slaskinspelar så vill jag köra typ Guitar Rig i Logic. Problemet blir att det "rena" ljudet läcker igenom så jag hör det rena ljudet blandat med disten när jag spelar (inte när jag spelar upp det inspelade).

Ljudkortet jag kör är en Tascam FW-1884, och jag har sökt med ljus och lykta om hur man skulle kunna ta bort signalen så att den inte routas mot outputen där men hittar ingenting. Tascamen är i DAW controller mode (computer mode).

tacksam för hjälp 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu vet jag inget om Logic, men på beskrivningen låter det som om du kör Guitar Rig som Send-effekt i stället för Insert-effekt, som du borde...

EDIT: Man läser som en kratta ibland... Glöm mitt inlägg... 😳

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde ju finnas nånstans på tascamen där du kan ställa in lyssningen/monitoreringen och se till att du bara lyssnar på returen från Logic. Låter definitivt som om du lyssnar på både Logics retur och direktsignalen innan den skickas till datorn.

Har för mig det finns nåt som heter typ mon mix eller monitor mix på 1884an, kolla där om du inte kan stänga av monitor på din insignal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...